Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone syns inte i Finder


Boohlin
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag skulle säkerhetskopiera min iPhone 8 till min Macbook PRO som kör Catalina (senaste) för att senare uppdatera telefonen till iOS 13.6 så dök den inte upp i Finder som den borde. Jag ser attiPhonen är inkopplad om jag går in på systeminformation och ser vad som är kopplat till USB porten men telefonen syns inte i Finder som sagt. Vad kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte lösningen på ditt problem med varför uppdaterar du inte telefonen utan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om detta kan tänkas fungera.

I telefonen:

Inställningar->Allmänt->Nollställ->Nollställ plats och integritet

Återanslut telefonen till datorn och du bör nu få upp en ny föfrågan om du litar på den anslutna datorn och låter den se telefonens innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Boohlin säger:

... Jag ser attiPhonen är inkopplad om jag går in på systeminformation och ser vad som är kopplat till USB porten men telefonen syns inte i Finder som sagt. Vad kan jag göra?

några steg till: https://support.apple.com/sv-se/HT204095

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 -> Tvångsavsluta -> Starta om Finder

Då brukar den dyka upp för mig.

 

Finder i Catalina kan ibland (i alla fall för mig) missa att uppdatera anslutna enheter (gäller både USB-diskar och och iOS-enheter, gäller både vid anslutning och loss-koppling).

 

Redigerad av TB-000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@lappen71 JAg testade det först men då var det segt. Den ville inte riktigt börja ladda ner uppdateringen. Jag tror det stod något om "Uppdatering begärd" och att telefonen beräknade återstående tid i 30 minuter eller mer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen min sons telefon och nu sa han något om att han hade "råkat" Dölja enheten i sidofältet när han säkerhetskopierade den. Kan det vara det och hur visar man den sedan igen i så fall. 

 

Jag ska testa det @SirKnasen föreslog när jag får tag på sonens telefon...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Boohlin säger:

@lappen71 JAg testade det först men då var det segt. Den ville inte riktigt börja ladda ner uppdateringen. Jag tror det stod något om "Uppdatering begärd" och att telefonen beräknade återstående tid i 30 minuter eller mer.

 

 

30 min är ingenting ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 min är typ standard, den laddar ju ner och installerar ett nytt OS. Är ändå snabbare än att uppdatera en Mac. :) 

Och ja, man kan dölja anslutna enheter i Finder. Görs i Finders inställningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla! Det var bara det att min son hade tagit bort sin iPhone från sidofältet och det löste sig via Finder-inställningarna.

30 minuter för en nedladdning och installation är väl vanligt men inte att man ska behöva vänta 30 minuter på att den ska fundera på att ladda ner uppdateringen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
2020-07-23 23:17, Boohlin säger:

Tack alla! Det var bara det att min son hade tagit bort sin iPhone från sidofältet och det löste sig via Finder-inställningarna.

 

Jag har råkat ut för samma sak, sonens iPhone doldes i ett oigenomtänkt ögonblink i Finder. 
(Jag ser den under Systeminfo-inställningarna så som hänvisas till supporthjälpen som sefr länkade till ovan - men det hjälper mig inte. Eller jag förstår i a f inte vad jag sedan skall göra, därifrån.)

Du skriver "... det löste sig via Finder-inställningarna". Hur gjorde du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-23 17:38, SirKnasen säger:

Kolla om detta kan tänkas fungera.

I telefonen:

Inställningar->Allmänt->Nollställ->Nollställ plats och integritet

Återanslut telefonen till datorn och du bör nu få upp en ny föfrågan om du litar på den anslutna datorn och låter den se telefonens innehåll.

Hjälpte tyvärr inte i mitt fall. Får inte upp någon ny ”Litar du på den här datorn”. 😞

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

image.png.597cb6f081ff15b5c387dbf0ee57001a.png

Där fanns en rackare... som av ngn anledning var urbockad hos mig nu.

 

Finder-inställningar, Sidofält. 👌

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...