Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Irriterande "bricka" om misslyckad säkerhetskopiering


siwjon
 Share

Rekommendera Poster

På min iPhone har jag valt att inte säkerhetskopiera mitt data till iCloud. Hittills har det dykt upp en "bricka" (ni vet den där röda pricken med siffran 1) på ikonen "inställningar" som visar att jag har en misslyckad säkerhetskopiering. När jag då trycker på "inställningar" och vidare på "misslyckad säkerhetskopiering" kommer en sida upp där jag kan välja att köpa ytterligare GB eller att välja "inte nu". 

 

Jag brukar välja "inte nu" (för jag säkerhetskopierar på annat sätt) och då har "brickan" försvunnit på ikonen inställningar. Men nu dyker den upp hela tiden vilket jag upplever som irriterande. Jag har i inställningar - Apple-ID valt läge AV för iCloud säkerhetskopia. 

 

Hur får jag bort brickan??‍♂️

 

Tacksam för hjälp!

Redigerad av siwjon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ta bort säkerhetskopian ur iCloud. Radera säkerhetskopian alltså.

Under inställningar->Ditt namn->iCloud->Hantera lagring->Säkerhetskopior

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, SirKnasen säger:

Prova att ta bort säkerhetskopian ur iCloud. Radera säkerhetskopian alltså.

Under inställningar->Ditt namn->iCloud->Hantera lagring->Säkerhetskopior

Jag gick in där men det finns ingen säkerhetskopia att ta bort, men det står att jag jag använder 7,6 MB av 5 GB. 

 

Om jag går vidare i "hantera lagring" så står det - säkerhetskopior 0 KB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är kanske att den misslyckades att ta en säkerhetskopia medan du hade det inställt på annat sätt, och därför försöker slutföra, oavsett nuvarande inställningar? Kanske det skulle fungera om du åtminstone tillfälligtvis gör plats i Icloud och gör en säkerhetskopia i molnet, och sedan ställer om igen. En tanke bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Problemet är kanske att den misslyckades att ta en säkerhetskopia medan du hade det inställt på annat sätt, och därför försöker slutföra, oavsett nuvarande inställningar? Kanske det skulle fungera om du åtminstone tillfälligtvis gör plats i Icloud och gör en säkerhetskopia i molnet, och sedan ställer om igen. En tanke bara.

En tanke god som någon. Testar det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, siwjon säger:

En tanke god som någon. Testar det.

Testade men jag har inte tillräckligt med utrymme på iCloud och jag vill inte köpa något abonnemang på iCloud. Otroligt om det ska vara tvingande för att få bort en irriterande "bricka"  Jag har ju redan den backup jag behöver på en säker plats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...