Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Manneman

iTunes synkning

Rekommendera Poster

Manneman

Hej gott folk!

Har ett riktigt i-landsproblem... men det är ruskigt irriterande. Det har följt med sen mina tidigare iPhones och är relaterat till bildsynkningen.

Jag har en mapp i min iMac där jag sparar wallpapers till telefonen. Denna synkar jag sen med min iPhone XS. Varje gång jag gör detta kommer det upp en varning på låsskärmen att 2 filer inte kunde synkas och att mer info finns om detta i iTunes. När jag tittar närmare så är det 2 filer som inte längre finns i mitt bibliotek. Känner inte alls igen namnet på filerna och jag har även gjort en djupsökning och hittar dem inte någonstans.

Hur gör jag för att bli av med detta? Ska man tömma någon cache någonstans eller finns det något annat jag kan göra?

Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82

Vet inte riktigt om det hjälper i detta fallet, men en säker start tömmer en del cachar. 

Starta om, håll nere skift tills du ser förloppsindikatorn. Logga in och starta sedan om som vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Manneman

Tack, ska testa. Finns det något annat sätt att tömma cache? Något tips var man hittar mappen? Likaså, kan det finnas någon dold mapp som spökar? Hur får man fram det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
48 minuter sedan, Manneman säger:

Tack, ska testa. Finns det något annat sätt att tömma cache? Något tips var man hittar mappen? Likaså, kan det finnas någon dold mapp som spökar? Hur får man fram det?

Vet du inte var mappen med dina wallpapers finns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Manneman
1 timme sedan, lappen71 säger:

Vet du inte var mappen med dina wallpapers finns?

Jo, men inte cachen för "Bilder" eller hur jag aktiverar "dolda filer"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
6 minuter sedan, Manneman säger:

Jo, men inte cachen för "Bilder" eller hur jag aktiverar "dolda filer"

Nu tala Telly om hur du gör så att systemet själv tömmer chachen.

Vara inne och pilla i filsystemet själv är ingen jag skulle rekommendera.

Det finns en cache för Bilder men den är vad jag kan se till för iCloud och Delade Album.

Sökvägen är ~/Bibliotek/Containers/com.apple.cloudphotosd

Dolda filer som finns i Bibliotek får du fram genom att trycka på Gå i Finder och hålla in Alt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...