Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone XS krånglar. Fel på hård eller mjukvara?


Zekeräv
 Share

Rekommendera Poster

Har en iphone xs som beter sig illa. Skärmen fastnar eller byter sida utan kommando. Har gjort omstart, rensar cache och slutligen fabriksåterställt och sedan laddat om från iCloud. Hjälpte inte. Felet kvarstår. Så nu undrar jag om någon har en teori om var felet ligger. Är det i mjukvaran hjälper inte ny mobil eftersom viruset eller vad det är finns i”molnet” Tacksam för tips och råd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vad är det för virus du snackar om? Låter ju mer som det är nåt fel på skärmen (hårdvara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Zekeräv säger:

Skärmen fastnar eller byter sida utan kommando. Har gjort omstart, rensar cache och slutligen fabriksåterställt och sedan laddat om från iCloud. Hjälpte inte. Felet kvarstår. Så nu undrar jag om någon har en teori om var felet ligger. Är det i mjukvaran hjälper inte ny mobil eftersom viruset eller vad det är finns i”molnet” Tacksam för tips och råd.

Om du struntat i det fetstilade så hade du kunnat testa ett tag och sett om det är hårdvaran (vilket det verkar vara).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha drabbats av ghost touch. Apple har utbytesprogram för det på iPhone X, jag fick min skärm bytt gratis när detta började hända mig. Vet inte om utbytesprogrammet gäller för XS också, men när jag googlar så ser jag att fler på XS har upplevt problemet. Kan ju uppkomma på grund  av yttre påverkan också så klart. 
 

https://support.apple.com/sv-se/iphone-x-display-module-replacement-program

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to iPhone XS krånglar. Fel på hård eller mjukvara?

Redigerade rubriken så den blir begriplig och sökbar.

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket maqs, men apple support påstår att trots symptomen är desamma som hos X så gäller inte gratis utbyte skärm för Xs utan bara för X. Men jag kan få den fixad för strax över 6000 kr.

Surt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Zekeräv säger:

Tack så mycket maqs, men apple support påstår att trots symptomen är desamma som hos X så gäller inte gratis utbyte skärm för Xs utan bara för X. Men jag kan få den fixad för strax över 6000 kr.

Surt :(

3423Kr tar Apple själva för skärmbyte.

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair/service/screen-replacement

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...