Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så gör du för att betatesta Apples operativsystem


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
1186579497.jpg
Sugen på att testa IOS 14 eller Mac OS Big Sur? Så här går du med i Apples två betatestarprogram – och återställer när du har tröttnat på alla buggar.V-rbQQ2Vpx8

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Kan vara bra att veta @iMarc.

Har återställt. För mycket buggar. Appen översätt fungerade inte. Applådan sorterade appar totalt fel. Väder visade bara en grå ruta och temperaturen, appen Musik dränerade batteriet utan att den användes, Sidofältet med widgets: När man tagit bort en widget så gick den heller inte att lägga tillbaka, den fanns inte kvar i listan. 
Sen den nya blädder-Widgeten som man skapar på valfri hemskärm var det strul med också, 

Kamera appen har fått manuell iso, en funktion jag endast funnit i andra kamera appar och som jag använder väldigt ofta. Nyckelringen, lösenord var förbättrad. Appen bilder snyggare gränssnitt, tror det var någon fler funktion också. Var väldigt mycket ändringar och tillägg lite här och var. Längtar verkligen efter den skarpa versionen utan buggar. Rejält lyft. 
Tyvärr var dock de nya bakgrundsbilderna väldigt fula. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hjälp av apple supporten, var bara att radera den senaste säkerhetskopian i telefonen. Jag älskar iCloud ??

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Fick hjälp av apple supporten, var bara att radera den senaste säkerhetskopian i telefonen. Jag älskar iCloud ??

Som betatestare, har du underlättat Apple om buggarna?

... det är ju meningen med betatestare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, boevil säger:

Som betatestare, har du underlättat Apple om buggarna?

... det är ju meningen med betatestare.

Majoriteten av dom som lägger in beta skiter fullständigt i det. Men att klaga går väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, boevil säger:

Som betatestare, har du underlättat Apple om buggarna?

... det är ju meningen med betatestare.

Ja jag fick sitta nästan en timme med alla frågor ang buggarna som jag inrapporterade 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, iMarc säger:

Ja jag fick sitta nästan en timme med alla frågor ang buggarna som jag inrapporterade 

Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, lappen71 säger:

Hur?

Via den där rosafärgade appen som installeras via betan som jag inte minns namnet på. Har du aldrig varit betatestare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Via den där rosafärgade appen som installeras via betan som jag inte minns namnet på. Har du aldrig varit betatestare?

Den heter Feedback och jag är ständig beta testare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, iMarc säger:

Låter trist

Varför då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Blir irriterad över buggar. 

I så fall bör du hålla dig borta från betaprogram. Inte ens de stabila är utan buggar. Det senare irriterar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Blir irriterad över buggar. 

Nej då är du en urusel beta testare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...