Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
vote

Koppla in HDMI från MBP till TV och stänga locket?

Rekommendera Poster

vote

Hej!

Jag brukar koppla in min MBP till TV:n via HDMI men lämnar skärmen öppen för att bilden inte ska brytas.

Har för mig att jag har sett något program som tillåter att man kan stänga ner skärmen ändå. Hur brukar ni göra? Det finns väl nackdelar med denna idé också, om man t.ex. tror att man har satt datorn i vila när man drar igen skärmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
marcushedenstrom

Koppla in laddaren. Då ska den inte gå i vila när du stänger locket. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vote
5 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Koppla in laddaren. Då ska den inte gå i vila när du stänger locket. 

Tack, men funkar inte. När jag har laddaren i och fäller ner locket med ungefär 1 cm kvar så slocknar skärmen innan den går ihop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
maqs
Postad (redigerade)

När jag stänger locket så slocknar externa skärmen men kommer tillbaka efter någon sekund. Du måste ha mus, styrplatta eller tangentbord samt ström tillkopplat för att det ska funka. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201834

Redigerad av maqs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vote
9 timmar sedan, maqs säger:

När jag stänger locket så slocknar externa skärmen men kommer tillbaka efter någon sekund. Du måste ha mus, styrplatta eller tangentbord samt ström tillkopplat för att det ska funka. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201834

Tack för svar. Jag söker dock en lösning som inte kräver mus, styrplatta eller tangentbord inkopplat. Vill bara kunna stänga igen locket och det enda som är inkopplat är HDMI + ström.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82
20 minuter sedan, vote säger:

Jag söker dock en lösning som inte kräver mus, styrplatta eller tangentbord inkopplat.

Lycka till. :devil: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
4 timmar sedan, vote säger:

Tack för svar. Jag söker dock en lösning som inte kräver mus, styrplatta eller tangentbord inkopplat. Vill bara kunna stänga igen locket och det enda som är inkopplat är HDMI + ström.

Tveksamt om det finns ett program som tillåts av macOS att göra en sådan ändring. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
cokeman
Postad (redigerade)
2020-07-08 på 11:25, vote säger:

Hej!

Jag brukar koppla in min MBP till TV:n via HDMI men lämnar skärmen öppen för att bilden inte ska brytas.

Har för mig att jag har sett något program som tillåter att man kan stänga ner skärmen ändå. Hur brukar ni göra? Det finns väl nackdelar med denna idé också, om man t.ex. tror att man har satt datorn i vila när man drar igen skärmen.

Kolla in detta program. 

https://apps.apple.com/se/app/amphetamine/id937984704?mt=12

Redigerad av cokeman
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...