Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur beräknas rankningspoängen inWordfeud?


boevil
 Share

Rekommendera Poster

Jag vann mot en okänd person, som bjöd in mig, med ca 400 poäng, 600-200 ungefär. Och min rankningspoäng ökade med 16. Sen förlorade jag med 3 poäng mot min fru. Rankningspoängen minskade då med 12.

Det känns lite konstigt... men det är förstås en algoritm som styr.

Är det nån som vet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det borde väl bero på vilken rank din motståndare har? Om man till exempel vinner mot en som själv har hög ranking, så borde ju din egen rank höjas mer än om du vinner över någon som är ungefär lika bra.

 

Sen finns säkert nån tröghet så att du inte kan hoppa alldeles för långt om du skulle råka vinna mot nån som har hög rank, av en ren tillfällighet.


Antalet poäng i just detta spelet borde inte spela nån större roll; bara vem som vinner/förlorar.

 

Förresten, kul att nån fortfarande spelar Wordfeud. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Det borde väl bero på vilken rank din motståndare har? Om man till exempel vinner mot en som själv har hög ranking, så borde ju din egen rank höjas mer än om du vinner över någon som är ungefär lika bra.

 

Sen finns säkert nån tröghet så att du inte kan hoppa alldeles för långt om du skulle råka vinna mot nån som har hög rank, av en ren tillfällighet.


Antalet poäng i just detta spelet borde inte spela nån större roll; bara vem som vinner/förlorar.

 

Förresten, kul att nån fortfarande spelar Wordfeud. :D

Jo poängen har väl liten betydelse, men känns surt att förlora 12 rankpoäng när man förlorar med ynka 3 poäng. Samtidigt ”snålt” att bara få 16 rankpoäng, när man vinner med 400, 3 ggr fler poäng än motståndaren.

Jag undrar också om ”slumpad motståndare” väljs utifrån rankpoäng?

 

Spelandet på Wordfeud har nog ökat pga Corona och isoleringen som följer därav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då vet jag... på ett ungefär.

Den jag utklassade hade redan mycket låg rank, kanske har jag o min fru ungefär samma rank? Och ev. ger vinst 10 p. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...