Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Logga in på iMessage?


Simeon
 Share

Rekommendera Poster

En dialogruta: "Logga in på iMessage" kommer upp varje gång som jag startar datorn.

Jag har inget i Startobjekt. Vad ska jag göra för att inte få upp dialogrutan?

Varför kommer den upp alls?

Logga in på iMessage.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avaktivera iMessage om du inte vill använda det och det inte hjälper att ange ditt lösenord för Apple ID.

Starta Meddelanden

Under Inställningar->iMessage kan du klicka ur "Aktivera det här kontot"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej SirKnasen!

 

Se hur Inställningar ser ut. Var/vad ska ska jag klicka ur?

Inställningar Konto iMessage.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är i fel inställningar. Du ska starta ”Meddelanden” i datorn och gå till det programmets inställningar, i fliken iMessage finns rutan SirKnasen nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, RonnieL, för att du hoppar in!

Dessvärre så hittar jag inte rätt sökväg?

(Jag kör v. 10.13 High Sierra). 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men jag tror att även i High Sierra finns programmet ”Meddelanden.app” i Programmappen. Du måste börja med att starta det, och sedan välja Inställningar i menyn Meddelanden högst upp bredvid äpplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar är inte åtkomligt.

Jag bör kanske säga, att jag aldrig har använt Medddelanden.

Det är inte registrerat hos Apple (?).

Så undrar jag om Meddelanden verkligen är öppnat bara genom att man ser menyn Medddelanden?

Jag kan ju inte logga in rftersom ag ine har registrerat programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte logga in eftersom jag inte har registrerat programmet.

[När jag ändå rättar mig själv, så ska det bli rätt.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte registrera det programmet, men du kanske behöver ha telefonen nära datorn eftersom det använder sig av telefonen, dvs en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej RonnieL!

Nu har jag fått fram dialogrutan som jag tror att du menar.

Det var den andra fliken men samma sökväg.

 

 

Hej SirKnasen!

"Under Inställningar->iMessage kan du klicka ur "Aktivera det här kontot" "

Vad ska ska jag klicka ur?

1891335024_Skarmavbild2020-07-08kl_18_45_06.thumb.png.b1c5f582041e41fef02e670c569ed9f2.png

Redigerad av Simeon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Rätt ruta - men fliken "Konton" - hur ser det ut där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stereotypen!

Det ser ut så som jag visar här ovan för 6 timmar sedan.

Jag visar igen.

Inställningar Konto iMessage.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du går till inställningarna i Meddelandeprogrammet bör det se ut så här.

898393403_Picture2020-07-08kl_19_11_51.png.ab457df3880bb119b6a3121c4d19f65c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RonnyL!

Som jag har nämnt, så kör jag High Sierra (MacOS 1.13). Ur vilken version är din skärmavbildning hämtad?

-- *X

När jag får upp att jag ska aktivera iMessage (på engelska!) och klickar på "inte nu" så får jag upp meddelandet "Inställning av iMessage är inte färdig", Det tyder på att jag har påbörjat någon rutin för att registrer mig på något sätt. Om jag då väljer "Hoppa över" såkoommer dialogrutan "Nytt meddelannde" upp (helt blank). Nu kan jag gå via menyn Meddelanden och välja Inställningar. Den ser ut så som jag har visat två gånger här ovan.

 

Vad ska man ha programmet Meddelane/iMeesage till? 0

Om det funnes meddellanden där, så undrar jag från vem/vilket program härstammar de?

 

hur jag kommer Kan någon säga mig hur jag ska b1i av med Meddelane?

 

 

 

 

Logga in på iMessage.png

Inställning av iMessage.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Catalina, så min skärmbild är hämtad från Meddelanden I Catalina. Vad man ska ha Meddelanden till är att kunna läsa och skriva sms och iMesseges på datorn, man måste då ha en iPhone i närheten. När det gäller ditt problem kan det vara så att du måste först ange ditt apple-ID och lösenordet till det för att kunna få fram inställningarna och bocka ur rutan för att kunna slippa dialogrutan varje gång du startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, RonnieL säger:

Jag kör Catalina, så min skärmbild är hämtad från Meddelanden I Catalina. Vad man ska ha Meddelanden till är att kunna läsa och skriva sms och iMesseges på datorn, man måste då ha en iPhone i närheten. När det gäller ditt problem kan det vara så att du måste först ange ditt apple-ID och lösenordet till det för att kunna få fram inställningarna och bocka ur rutan för att kunna slippa dialogrutan varje gång du startar datorn.

Den behöver inte vara i närheten utan det räcker med att den ansluten till internet.

 

Citat

Now, as long as your iPhone is turned on and connected to Wi-Fi or a cellular network, any new SMS or MMS text messages you receive on your iPhone (green text bubbles) are forwarded to your selected devices. You can also reply to these text and multimedia messages using your Mac too.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RonnieL och Lappen71!

Tack RonnieL, du löste mitt problem.

Dock har ni båda fel om mobiltelefonen – den behövs uppenbarligen inte alls. Jag äger inte någon iPhone!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Simeon säger:

Hej RonnieL och Lappen71!

Tack RonnieL, du löste mitt problem.

Dock har ni båda fel om mobiltelefonen – den behövs uppenbarligen inte alls. Jag äger inte någon iPhone!

 

 

 

Nej jag har inte fel. Du måste skilja på iMessage som är knutet till ditt telefonnummer och Apple-ID och vanliga SMS.

https://support.apple.com/sv-se/HT208386

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...