Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta bilder i mappen Desktop Pictures på catalina


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Sedan nya systemet Catalina så har gjort en del förändringar, som t.ex har dom flyttat mappen Desktop Pictures till system/biblotek.

Jag vill byta ut dom bilderna som ligger där med egna bilder, och narturligt ligger grund bilderna för mac kvar men då i en egen mapp.

Nu kan jag varken radera, flytta bilderna eller något.

Troligen har det med behörigheten att göra, så frågan är hur man fixar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, DruttenSE säger:

Hej

Sedan nya systemet Catalina så har gjort en del förändringar, som t.ex har dom flyttat mappen Desktop Pictures till system/biblotek.

Jag vill byta ut dom bilderna som ligger där med egna bilder, och narturligt ligger grund bilderna för mac kvar men då i en egen mapp.

Nu kan jag varken radera, flytta bilderna eller något.

Troligen har det med behörigheten att göra, så frågan är hur man fixar det?

Hej!

Det enklaste sättet, som  jag tycker, att lägga in egna skärmbilder, det är att skapa en mapp i mappen "Bilder", som du kallar "Egna skärmbilder". Sedan kan du utgå från det vanlig sättet att byta bild, genom att använda samma tillvägagångssätt, som när du byter apples bilder. Du söker dig därifrån till den nya mappen , som finns i Mappen "Bilder".

Carlbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-07 på 13:29, Carlbo säger:

Hej!

Det enklaste sättet, som  jag tycker, att lägga in egna skärmbilder, det är att skapa en mapp i mappen "Bilder", som du kallar "Egna skärmbilder". Sedan kan du utgå från det vanlig sättet att byta bild, genom att använda samma tillvägagångssätt, som när du byter apples bilder. Du söker dig därifrån till den nya mappen , som finns i Mappen "Bilder".

Carlbo

Hej

Jag gjorde så här att jag la den mappen som heter skrivbords bilder i mappen bilder sedan la jag till dom som vanligt via "Ändra skrivbords bild".

Problemet, halv löst men jag kan leva med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...