Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Utskrift klar" trots att ingen utskrift gjorts (Epson XP 4100)


fgh
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en helt ny Epson XP 4100, uppackad förra veckan. Då skrev den ut, nu gör den det inte. För det mesta är den helt tyst, tills det dyker upp ett "Utskrift klar"-meddelande på skärmen. En gång lät den som om den upprepade gånger försökte dra in papper, men utan att faktiskt göra det. Sedan var även då utskriften "klar", utan vare sig utskrift eller felmeddelande. De två försöken direkt därefter körde den ett papper rakt igenom. Nu har den återgått till att vara tyst.

 

Jag har startat om både skrivare och dator, och alla uppdateringar är gjorda. Skriva ut provsida från datorn fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från vilket program skriver du ut?

Vad händer om du testar ett annat, kanske från en annan programmakare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt från Safari och Förhandsvisning.

Nu testade jag LibreOffice. Det fungerade faktiskt! Tyvärr hjälper det mig inte just nu. Jag måste ha en ny bil akut, så jag behöver skriva ut div. bilbeskrivningar akut. Får kolla Firefox och Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, fgh säger:

Jag har försökt från Safari och Förhandsvisning.

Båda är ju Apple-program och om Apple och Epson (i dessa versioner) inte gillar varandra så får du testa andra program. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Safari och Förhandsvisning jag skrev ut från förra veckan. Exakt samma typ av dokument från exakt samma webbsidor t o m.

Men Firefox verkar funka, så det mest akuta problemet är i alla fall löst. Tack för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, fgh säger:

Det var Safari och Förhandsvisning jag skrev ut från förra veckan. Exakt samma typ av dokument från exakt samma webbsidor t o m.

Skulle kanske hjälpa att ta bort skrivaren och lägga till den igen.

 

Eller återställa utskrifterna:

https://support.apple.com/en-us/HT203343

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...