Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Snart kan Macen köra IOS-appar – det kan bli slutet

Rekommendera Poster

mikaellq
1 timme sedan, iMarc säger:

Mycket lättare att redigera i RAW format. Frilägga objekt, lättare att arbeta med olika lager, mer avancerade verktyg överlag + olika filter från Topaz som är specialanpassade för vissa saker. Jag arbetar också med inscannade papperskopior, negativ, Dia (speciell scanner som scannar av i TIFF), Bilder är helt värdelöst just när det gäller redigering av dessa bilder. 

ALLT det där går att göra i Bilder, inklusive lager där varje åtgärd får sitt eget lager per automatik fast utan att kallas för lager. TIFF använder jag aldrig men testade och fann det till att fungera precis lika bra som det bättre PNG och Jpeg.

Utan att veta vad dessa filter exakt gör så går det inte att säga mycket om det.

Apples Bilders enda brott är att vara Applefierad, dvs så enkelt att använda att morsan skulle klara av att använda det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
iMarc
2 timmar sedan, mikaellq säger:

ALLT det där går att göra i Bilder, inklusive lager där varje åtgärd får sitt eget lager per automatik fast utan att kallas för lager. TIFF använder jag aldrig men testade och fann det till att fungera precis lika bra som det bättre PNG och Jpeg.

Utan att veta vad dessa filter exakt gör så går det inte att säga mycket om det.

Apples Bilders enda brott är att vara Applefierad, dvs så enkelt att använda att morsan skulle klara av att använda det.

Så du menar att Bilder och Photoshop är identiska i princip vad gäller alla funktioner? 😂

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
Postad (redigerade)
17 minuter sedan, iMarc säger:

Så du menar att Bilder och Photoshop är identiska i princip vad gäller alla funktioner? 😂

Sa jag inte heller. :P 

Och inte heller vad du angav som motiv till att välja bort Bilder.

Redigerad av mikaellq

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc
59 minuter sedan, mikaellq säger:

Sa jag inte heller. :P 

Och inte heller vad du angav som motiv till att välja bort Bilder.

Är det så att du börjar bli senil eller glömt bort något du behöver? Läs igen

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71

Förstår fortfarande inte vad Photoshop på iOS kan tillföra som macOS som Photoshop för macOS kan göra. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
iMarc

Nu var det programmet Photoshop i jämförelse med programmet Bilder på MacOS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...