Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snart kan Macen köra IOS-appar – det kan bli slutet


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, iMarc säger:

Mycket lättare att redigera i RAW format. Frilägga objekt, lättare att arbeta med olika lager, mer avancerade verktyg överlag + olika filter från Topaz som är specialanpassade för vissa saker. Jag arbetar också med inscannade papperskopior, negativ, Dia (speciell scanner som scannar av i TIFF), Bilder är helt värdelöst just när det gäller redigering av dessa bilder. 

ALLT det där går att göra i Bilder, inklusive lager där varje åtgärd får sitt eget lager per automatik fast utan att kallas för lager. TIFF använder jag aldrig men testade och fann det till att fungera precis lika bra som det bättre PNG och Jpeg.

Utan att veta vad dessa filter exakt gör så går det inte att säga mycket om det.

Apples Bilders enda brott är att vara Applefierad, dvs så enkelt att använda att morsan skulle klara av att använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

ALLT det där går att göra i Bilder, inklusive lager där varje åtgärd får sitt eget lager per automatik fast utan att kallas för lager. TIFF använder jag aldrig men testade och fann det till att fungera precis lika bra som det bättre PNG och Jpeg.

Utan att veta vad dessa filter exakt gör så går det inte att säga mycket om det.

Apples Bilders enda brott är att vara Applefierad, dvs så enkelt att använda att morsan skulle klara av att använda det.

Så du menar att Bilder och Photoshop är identiska i princip vad gäller alla funktioner? ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
17 minuter sedan, iMarc säger:

Så du menar att Bilder och Photoshop är identiska i princip vad gäller alla funktioner? ?

Sa jag inte heller. :P 

Och inte heller vad du angav som motiv till att välja bort Bilder.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, mikaellq säger:

Sa jag inte heller. :P 

Och inte heller vad du angav som motiv till att välja bort Bilder.

Är det så att du börjar bli senil eller glömt bort något du behöver? Läs igen

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår fortfarande inte vad Photoshop på iOS kan tillföra som macOS som Photoshop för macOS kan göra. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...