Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

32 bitar eller 64 bitar?


Mr Vålker
 Share

Rekommendera Poster

Mr Vålker

Hej, jag skulle vilja veta om det finns något sätt så jag kan använda mitt ljudkort Tascam us 164
Mitt ljudkort använder 32 bitar medans min dator använder 64 bitar
Finns det i dagslägen något jag kan göra.
Vill inte byta ut det, så användbart när man skall spela in flera musiker samtidigt.
Har ställ frågan till tillverkaren men ej fått något svar idagsläget.
Kan jag backa tillbaka till ett äldre Typ El Capitan, i så fall hur gör man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ett Tascam US-1641 som du har (USB-interface med 16 ut och 4 in)? I så fall är Mac OS 10.11 (El Capitan) det senaste operativsystemet som det finns stöd för. Om du kan köra El Capitan på din dator beror helt på vilken dator du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det borde gå att köra Parallels och installera en virtuell El Capitan-maskin. Tror man kan pröva en gratis 7-dagars testversion av Parallels. Om det funkar är det kanske billigare än ett nytt ljudsystem + att man kan använda det gamla man ju vet hur det fungerar. 

 

Ett alternativ kan även vara VirtualBox, det är gratis men krångligare att installera med än Parallels (enligt mig). 

 

Beroende på hur gammal burk du har kan man kanske installera El Capitan, om det nu är det som krävs, på en extern hårddisk och starta från den vid behov (hålla nere Alt vid start) 

 

https://www.parallels.com/eu/products/desktop/trial 14 dagars trial var det visst. (Parallels installerar MacOS, Windows, Linux, men de gör mest reklam för Windowsfunktionen) 

Redigerad av poi ran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...