Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App som minskar bildstorlek så bilden passar som bakgrund på iPhone


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Jag byter bakgrund emellanåt på telefonen, men tyvärr får jag bara typ med en tredjedel av bilden och det blir på tok för stort. Finns det någon bra app för detta för att krympa vad jag förstår är högupplösta bilder? Märkligt dock att de högupplösta bilder jag tar med kameran fungerar utmärkt att ha som bakgrund så hela bilden får plats. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs ingen app, använd bilder och exportera bild enl bild nedan.

 

Skärmavbild 2020-07-05 kl. 16.01.43.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, BjornS säger:

Det behövs ingen app, använd bilder och exportera bild enl bild nedan.

 

Skärmavbild 2020-07-05 kl. 16.01.43.png

Tack för tips men var finns de inställningarna i Bilder i iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

Jag byter bakgrund emellanåt på telefonen, men tyvärr får jag bara typ med en tredjedel av bilden

låter konstigt, hur gör du?

iOS version? blir det på samma sätt på dina olika iPhone-modeller? har du bilden i appen Bilder på telefonen?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sefr säger:

låter konstigt, hur gör du?

iOS version? blir det på samma sätt på dina olika iPhone-modeller? har du bilden i appen Bilder på telefonen?

Sven

iOS senaste version. Appen Bilder i telefonen ja. Jag kan ju redigera bilder men har aldrig sett det som BjornS postade i iOS någonsin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, iMarc säger:

iOS senaste version. Appen Bilder i telefonen ja. Jag kan ju redigera bilder men har aldrig sett det som BjornS postade i iOS någonsin. 

Hans dump kommer från macOS. Telefonen vill ha stående bild, om ditt foto är liggande så anpassas bilden till stående format, dvs höger- och vänster kant kommer inte med. Du kan i Bilder redigera ditt foto till stående, sedan lägga in det som bakgrund.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, sefr säger:

Hans dump kommer från macOS. Telefonen vill ha stående bild, om ditt foto är liggande så anpassas bilden till stående format, dvs höger- och vänster kant kommer inte med. Du kan i Bilder redigera ditt foto till stående, sedan lägga in det som bakgrund.

Tack ska testa detta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...