Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera tv biblioteket från en dator till en annan


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett problem!

Låt mig förklara.

Jag har två datorer kopplat på mitt nätverk, en Imac som jag gör dom mesta jobben på, samt en mac mini som media dator som inkopplad på min tv.

 

Förut, när jag hade iTunes kunde jag kopiera iTunes biblioteket från imacen till mediadatorn så att iTunes så likadant på båda datorerna.

Nu har man delat upp iTunes i två program, Musik och Tv, vilket har både fördelar och nackdelar.

 

Efter uppdateringen så vet jag inte hur man gör så att båda datornena ser likadana, man vill ju inte göra om hela jobbet på nytt.

Går jag in i mappen Filmer så finns det en mapp som heter TV, men kopiera jag den över till media macen så funkar inte den.

Därför undra jag om det är någon som vet vad/vilka mappar man ska kopiera?

 

 

Det funger att flytta musik mappen från min imac till media mac och det fungerar, jag kan se och spela musiken, så frågan varför kan jag inte göra det samma med video media?

 

Fortfarande lite sur på att dom har delat upp det, men det är som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattas lite information här misstänker jag. Du kör inte med samma version av macOS på dina datorer eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag glömde och nämna det.

Båda maskinerna kör Catalina och är uppdaterade ( jag var tvungen och kolla)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är att i Tv-appen välja Arkiv - Importera 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej, du kan ju ha filerna precis var du vill och behöver inte ha dem i TV-mappen. Men som lappen skriver så får du importera filmerna igen (du kan dra och släppa filmerna precis som tidigare). Tyvärr kommer endel av metadatan saknas från vissa filmer. Fråga mig inte varför för det var olika för olika filmer. Öppna inställningar i AppleTV och välj hur du vill ha det. Såhär ser det ut hos mig:

709999468_Skarmavbild2020-07-01kl_20_15_44.thumb.png.bd1ba728fc485084a3d43e3073b5e48e.png

Redigerad av Mr Walker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...