Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
DrovveN

Apple TV 4K - Du måste köpa appen innan du kan installera den

Rekommendera Poster

DrovveN

Jag är ny med Apple TV 4K och ej van vid dess användning. Jag har installerat en Apple TV 4K i en fotbollsförenings klubbhus och jag har skapat ett nytt Apple ID och kopplat ett Kreditkort till dessa ID i iTunes.

av någon anledning så är det ”moln” på vissa spår i menyn och när jag går in på SVT play eller Viaplay så står det ”Det gick inte att installera Viaplay” ”Du måste köpa den här appen innan du Kan installera den”

valet är att trycka på visa i App Store eller OK. Går jag till App Store så har knappen ”HÄMTA” en rund ring istället, Mao kan jag ej hämta ner appen. Konstigt nog så går det att hämta ner andra appar, tex HBO.

Eftersom detta Apple id inte används vid någon annan enhet än Apple TVn så undrar jag om jag måste hämta ner dessa spår på annat vis, men det ska väl inte vara nödvändigt att ha fler enheter än en Apple TV egentligen?

29FB8A1E-67F3-4A6D-8DB5-F6A07E2202AE.jpeg

3D0C2FBA-D11B-4E38-A963-058D4F90BEF6.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mr Walker

Konstigt. Jag hade provat att först starta om AppleTV:n . Om det inte hjälper så hade jag provat att logga ut och sen logga in igen med det aktuella Apple-ID:t. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...