Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svart, tom ram över allting på skrivbordet


Simeon
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fått en stor, svart ram på skrivbordet. Den ligger över allting. Innanför dess gränser finns pekaren. Pekaren kan inte gå utanför ramgränsen, men den kan knuffa ramen så att jag kan komma åt menyraden. Felet uppstod efter att jag troligen missade när jag tog snabbkommandot för att zooma något obkjekt på skrivbordet, kanske tog jag Alt + ⌘ + multiplicera-tangenten i stället för minus-tangenten.

 

 

Konstig ram.png

Detalj .png

Detalj - knuffad ram.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 357!

Tyvärr, det hjälper inte.

Kom ihåg, att det ska ha med zoom-funktionen att göa är bara en gissning från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort omstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hassec!

Tyvärr, det var inte till någon hjälp. Medan jag var inloggad i säkert läge, så låg den förarglia ramen kvar. Inte heller försvann ramen av sig själv när jag hade loggat in igen "som vanligt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte något med detta ?

image.thumb.png.2d2e2e0c896e555b5516331e8cd089d5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-26 på 13:51, Simeon säger:

Jag har fått en stor, svart ram på skrivbordet. Den ligger över allting. Innanför dess gränser finns pekaren. Pekaren kan inte gå utanför ramgränsen, men den kan knuffa ramen så att jag kan komma åt menyraden. Felet uppstod efter att jag troligen missade när jag tog snabbkommandot för att zooma något obkjekt på skrivbordet, kanske tog jag Alt + ⌘ + multiplicera-tangenten i stället för minus-tangenten.

 

 

 

 

 

Öppna Systeminställningar >> Hjälpmedel >> Zooma. Klicka på knappen Alternativ längst ned i fönstret. Kryssa ur alternativet "Visa förhandsvisningsrektangel i utzoomat läge" och klicka OK. Problemet löst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack DittDatt!

Du har löst problemet och besparat mig utgifter på flera tusen kronor!

Jag kontaktade Apple support som gav mig rådet att först köpa en extern hårddlsk, ta en fullständig back-up och sedan lämna in datorn på reparation!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...