Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples byte till egna processorer gynnar Apple mest


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
285712845.jpg
Det finns många fördelar med bytet från Intel-processorer till Apples egna. Men det handlar inte om att hjälpa alla användare få mer gjort.rgPVpnY6w6g

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä vem hade trott det? ?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om den gode artikelförfattaren extrapolerar sina gissningar på ett oflexibelt sätt. Det är väl klart att Apple har en anpassningsbar plan timad och klar in i minsta detalj. Så korkade är de väl inte att de inte kommer på efteråt att det inte går att köra Windows. Antingen väljer de bort den möjligheten och de kunderna eller så kommer det en lösning. Med tanke på att Apple återstartat sin proffslinje skulle det förvåna mig stort om det inte gick att köra Win på en Mac i framtiden. Kanske genom en Thunderbolt 3 externt kort eller intern PCI-e lösning med ett PC-kort som förr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köra Windows virtuellt kommer många att fortsätta vilja göra och för det kommer de att få en hyfsad prestanda i t.ex. VirtualBox. 

 

Problemet artikeln går igenom är hur Apple ska kunna tilltala så många kunder som möjligt. En majoritet surfar bara tror jag, tittar på film och spelar spel ibland. För det behövs inte Windows. Rikedomen från Apples samlade plattformar kommer sannolikt att hålla de allra flesta nöjda.

 

Vad många skribenter som fortfarande lever kvar i PC-världen nog inte ser var utvecklingen bär hän, åt alltmer av de små och bärbara. Jag tror faktiskt att PC snart är en liten nisch, att Microsoft måste utveckla annan verksamhet för att överleva. 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa Windowsversioner kan väl köras på ARM-processorer? Skulle det kunna funka med en ny Bootcamp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vissa Windowsversioner kan väl köras på ARM-processorer? Skulle det kunna funka med en ny Bootcamp?

Som jag tolkar det kommer Boot camp inte ens fungera med ARM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...