Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Här är kraven för Apples nya operativsystem


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Jag har för gamla datorer ( utan hack ) så det var Surt.... Jätte Surt.....rofl.gif.2d72d8272f10a5f47723e99096bb9831.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isn't Apple worried about the possibility that Microsoft can Surface on the beach...? rofl.gif.f3016d08d00ce495fedc4bd250b550a9.gif

 

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Isn't Apple worried about the possibility that Microsoft can Surface on the beach...? rofl.gif.f3016d08d00ce495fedc4bd250b550a9.gif

 

Isn't Apple...  ? ?

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför väljer Apple så jävla dåliga namn? 

Alltså, det är en seriös fråga. Det går ju tusan inte att uttala flera av dem.

 

Vi tar det från början.

 

OSX

Kodiak (beta), Cheetah (10.0), Puma, Jaguar, Panther, Tiger, Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion (10.8), tja, dessa katter var väl ok. Tiger och Snow Leopard var bra och stabila släpp, men Snow Leopard kanske ett lite fantasilöst och långt namn. Men visst, katter, OK. 

 

Sedan kommer Mavericks (10.9), Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra, Mojave och Catalina. Här ballade det ur en smula. Jag inser att dessa berg eller naturmiljöer är fantastiska. Men de går ju inte tusan att uttala flera av dem. Sierra och Catalina ger jag godkänt som namn, de andra, not so much. Sierra och Mojave är annars de bästa versionerna, baserat på mina egna förutfattade meningar.

 

Och nu, Big Sur. Alltså, hallå?

Redigerad av poi ran
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, poi ran säger:

Och nu, Big Sur. Alltså, hallå?

De frågade ingen svensk innan de valde. Det är förmodligen ett bra val i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DittDatt säger:

Isn't Apple...  ? ?

:blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul att veta rent hårdvarumässigt vad som gör att en dator klarar och inte klarar Big Sur.

Exempelvis vad som gör att en MacBook Air 2013 har stöd för Big Sur och inte en iMac 2013

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Jag har för gamla datorer ( utan hack ) så det var Surt.... Jätte Surt.....rofl.gif.2d72d8272f10a5f47723e99096bb9831.gif

Instämmer, sitter med en late 2012 som i sig fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu Apple ska kalla sig miljövänliga så borde de se till att deras OS fungerar på maccar som är relativt nya.

I hate att inte kunna uppdatera min iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Märkligt att mini late 2014 får operativet medans tidigare mycket kraftfullare mini inte får det. 

Tror det beror på grafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, BjornS säger:

Om nu Apple ska kalla sig miljövänliga så borde de se till att deras OS fungerar på maccar som är relativt nya.

I hate att inte kunna uppdatera min iMac.

Vad är relativt nytt för dig? Åtta år är en gammal dator. Det kommer alltid finnas användare som hamnar på gränsen att inte uppdatera. Men att hävda att Apple inte är generösa med uppdateringar på äldre enheter vet inte vad han pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, poi ran säger:

Varför väljer Apple så jävla dåliga namn? 

Alltså, det är en seriös fråga. Det går ju tusan inte att uttala flera av dem.

 

Vi tar det från början.

 

OSX

Kodiak (beta), Cheetah (10.0), Puma, Jaguar, Panther, Tiger, Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion (10.8), tja, dessa katter var väl ok. Tiger och Snow Leopard var bra och stabila släpp, men Snow Leopard kanske ett lite fantasilöst och långt namn. Men visst, katter, OK. 

 

Sedan kommer Mavericks (10.9), Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra, Mojave och Catalina. Här ballade det ur en smula. Jag inser att dessa berg eller naturmiljöer är fantastiska. Men de går ju inte tusan att uttala flera av dem. Sierra och Catalina ger jag godkänt som namn, de andra, not so much. Sierra och Mojave är annars de bästa versionerna, baserat på mina egna förutfattade meningar.

 

Och nu, Big Sur. Alltså, hallå?

allt verkar handla om  Kalifornien

Yosemite är nationalpark, Sierra är bergkedja

Catalina en ö ,Mojave en öken

 

skall vi gissa på att nästa namn blir den mest trafikerade motorvägen i Kalifornien 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, poi ran säger:

Varför väljer Apple så jävla dåliga namn? 

Gå en språkkurs ;) 

 

För att namnen ritkar sig till majoriteten av användarna och inte lilla puttelandet Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Gå en språkkurs ;) 

 

För att namnen ritkar sig till majoriteten av användarna och inte lilla puttelandet Sverige.

Finns de flesta användarna i Kalifornien? Tja, kanske det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Finns de flesta användarna i Kalifornien? Tja, kanske det.

Så vitt jag vet är hvudkontoret där. Så varför inte använda lokala namn? Skulle jag ha gjort. 

...

OS X Falu Gruva, OS X Tisken, OS X Hosjö, OSX Carl Larsson....... rofl.gif.3604100d5fb2869a94bc9b63946194c2.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Så vitt jag vet är hvudkontoret där. Så varför inte använda lokala namn? Skulle jag ha gjort. 

...

OS X Falu Gruva, OS X Tisken, OS X Hosjö, OSX Carl Larsson....... rofl.gif.3604100d5fb2869a94bc9b63946194c2.gif

OS XI, menar du väl... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

OS XI, menar du väl... :whistling:

Jajaja. Det är varmt. :shifty:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, ronny säger:

allt verkar handla om  Kalifornien

Yosemite är nationalpark, Sierra är bergkedja

Catalina en ö ,Mojave en öken

 

skall vi gissa på att nästa namn blir den mest trafikerade motorvägen i Kalifornien 

 

Mac OS X 405

 

65ACA119-9784-468E-9CF3-A10AD05A4084.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde att det blev XI när det blir platser utanför Californien 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...