Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro Touch - tangentbord dött/svarar inte


sorris
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har försökt söka men har inte riktigt hittat något svar som kan hjälpa mig.

 

Helt plötsligt under tiden jag använde datorn så tog tangentbordet helt och hållet utan någon anledning vad jag vet, touchen fungerar och styrplattan fungerar däremot. Har testat nollställa pram och nvram men eftersom tangentbordet är helt dött så känner den inte av att jag trycker in några tangenter.

 

Har ni något förslag på vad problemet kan vara? Ska jag testa ett externt tangentbord för att återställa pram eller nvram? Har ett PC tangentbord om det går att använda det för att återställa ovanstående? Allt annat på datorn fungerar utan problem.

 

Datorn jag äger är följande

 

Skärmavbild 2020-06-23 kl. 12.27.29.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det jag tänker också att det kan vara. Däremot så står det inget om tangentbordet har lagt av helt och hållet så undrar om min dator ingår i ditt service programmet. Får väl helt enkelt lämna in den vid tillfälle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tangentbordet började fungerar av sig själv och allt flöt på som vanligt och efter några dagar så började några tangenter sluta fungera och kort efter det dog hela tangentbordet.

 

Om det hade varit fuktskada så bör väl tangentbordet kortslutit utan att börja fungera igen? Eller hur funkar det?

 

Kan det vara någon koppling i datorn som glappar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Har du anledning att tro det?

Nee jag tror inte att det har kommit någon form utav vätska på datorn, men känner mig lite osäker nu eftersom tangentbordet beter sig konstigt. Kan tangentbordet bete sig på detta vis om det nu skulle ha kunna ha blivit fuktskadat?
 

 

1 timme sedan, Stereotypen säger:

Har du vart i kontakt med Apple?

Nej har inte hunnit kontakt dom ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, sorris säger:

Nee jag tror inte att det har kommit någon form utav vätska på datorn, men känner mig lite osäker nu eftersom tangentbordet beter sig konstigt. Kan tangentbordet bete sig på detta vis om det nu skulle ha kunna ha blivit fuktskadat? ...

Javisst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...