Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS 11 Big Sur – ny design och många nyheter


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Njae...vet inte ja. Bara inte prestandan blir lidande så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När PB blir tillgänglig åker den in direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Alix säger:

Antagligen en ny buggfest. Som om Catalina inte räcker till på den punkten.

Beach Buggys.....default_laugh.png.5429077a3ee9f21175f9ffa9b6beb7c1.png

 

 

Skärmavbild 2020-06-23 kl. 13.12.02.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
4 timmar sedan, mikaellq säger:

....

4 november är senaste budet jag sett. Då du! :nerd:

Det är rätt lustigt hur de räknade ut det 
 

Citat

År 2020 anlände den första beta efter WWDC-evenemanget den 22 juni, medan 2019 den första beta av macOS Catalina anlände den 3 juni.  Det är en skillnad på cirka tre veckor.  Så kan vi förutsäga att Big Sur kommer fram tre veckor efter den 7 oktober?  Det skulle leda oss till veckan den 26 oktober.

 

https://www.macworld.co.uk/news/macos-big-sur-release-date-3779573/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera troligt är väl att den presenteras samtidigt med den nya macen på ett november event
 

 

9FDEF857-1FA4-44F6-ADD4-A2CAB2802D77.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Mera troligt är väl att den presenteras samtidigt med den nya macen på ett november event
 

 

9FDEF857-1FA4-44F6-ADD4-A2CAB2802D77.jpeg

Vi får se hur det blir med det. Jag är mer tveksam men tycker ändå att det ska bli kul att få se vad som är nytt. Eller hur Ronny?! :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

"Samtliga datorer som klarar av Mac OS Catalina kommer även kunna köra Mac OS Big Sur."

Nah, det var väl ändå inte riktigt sant, min MacBook Pro mid 2012 kan köra Catalina, men där tar resan slut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, SoccyPowa säger:

"Samtliga datorer som klarar av Mac OS Catalina kommer även kunna köra Mac OS Big Sur."

Nah, det var väl ändå inte riktigt sant, min MacBook Pro mid 2012 kan köra Catalina, men där tar resan slut...

Var hittar du det citatet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Kika in hos Apple. Han har rätt, hans Mac får klara sig utan Big Sur.

 

https://www.apple.com/se/macos/big-sur/

 

 

Maccompatibel.jpg

Det var inte frågan utan varifrån han fått citatet som tydligt inte är sant. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Alix säger:

Det var citatet, som hävdar annorlunda, som SK frågade efter.

Sant, ser jag nu.

En snabb googling berättar för mig att artikelförfattaren har redigerat sin artikel till att bli mer sanningsenlig.

 

quote.png

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så av oändlig nyfikenhet, hur många av er kommer att uppdatera systemet imorgon? :) 
Jag kommer att bevaka med svettiga, darrande händer! :foralskad:
Vid sjusnåret på kvällen gissar jag. :ThumbsUp:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar alltid hänga på låset och uppdatera direkt men den här gången tänker jag faktiskt vänta. Jag orkar bara inte med att felsöka eventuella problem efter ny version av macOS.

Min lilla lekdator MacBook Air 2015 har kört betor av Big Sur sedan länge men den har å andra sidan inget kritiskt i sig. Den kommer såklart få fullversionen i morgon. ?

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Så av oändlig nyfikenhet, hur många av er kommer att uppdatera systemet imorgon? :) 
Jag kommer att bevaka med svettiga, darrande händer! :foralskad:
Vid sjusnåret på kvällen gissar jag. :ThumbsUp:

Tidigast om ett halvår så alla löss är utskakade. De flesta lössen. I alla fall många....default_laugh.png.63010310cae0e02a34f749ec141d5a9d.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Big Sur ett par gånger och slutar alltid jag går tillbaka till Catalina. Jag gillar inte designen. Det är svårt att t.ex. se vilket fönster som är aktivt, det är för ljust och platt. Mellanrummen mellan menyikonerna ogillar jag skarpt! och dessa nya ikoner är löjligt fula, framför allt de med 3d effekt.

 

Nu hoppas jag bara att det finns möjlighet att blocka Big Sur med ett terminal kommando så man slipper det tråkiga röda påminnelse-ikonen.

 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, CLS säger:

Jag har testat Big Sur ett par gånger och slutar alltid jag går tillbaka till Catalina. Jag gillar inte designen. Det är svårt att t.ex. se vilket fönster som är aktivt, det är för ljust och platt. Mellanrummen mellan menyikonerna ogillar jag skarpt! och dessa nya ikoner är löjligt fula, framför allt de med 3d effekt.

 

Nu hoppas jag bara att det finns möjlighet att blocka Big Sur med ett terminal kommando så man slipper det tråkiga röda påminnelse-ikonen.

 

Håller med i allt du beskriver. Är kanske en vanesak. Det kändes lustigt att gå från iOS6 till iOS7 också med den nya platta utseendet men att återgå till det gamla känns uteslutet sedan länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...