Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage & Mac:en synkar inte..


jabberwocky
 Share

Rekommendera Poster

jabberwocky

Hej,,

Jag försöker synka så att min MacBook ska koppla ihop iMessage, och tänkte at tjag ska:

På macen: Systeminställningar > Mitt apple-id å så får jag dessa två bilder: (första och andra)

 

Så hur lägger jag till att iMessage ska vara där också?

Jag har gjort följande:

Inloggad på samma apple id på både mobil och på datorn.
Kollat iMessage i mobilen 

Loggat in på mitt apple id

Gått in på iMessage ikonen > meddelanden > inställningar då syns bara bild nr3.

Jag har även lagt in mitt telnr som 'kontakt' (som man får genom vägen: Systeminstallnignar > mitt apple id > Namn telefon och e-post (se bild nr 4)

MEN.. iPhone > iCloud så är meddelanden i bockad.

---

 

Sedan, så kollar jag på iPhone på inställningar > meddelanden där det finns en bock (?) som heter "Dela namn och bild" När jag klickar på den så får jag ett meddelande som säger
"Dela namn och bild är inte tillgängligt. Det gå rinte att dela ditt namn och och din bild eftersom olika konton används för iCloud och iMessage eller för att du inte är inloggad"
 

Hur kommer det sig? jag vet inte om detta har med saken och göra, men har fått denna mobil av mitt ex, och jag får ibland tankar om att han kanske är inloggad? Eller inte raderat min (sin gamla) iPhone .. 

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 21.39.52.png

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 21.39.56.png

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 21.44.30.png

Skärmavbild 2020-06-22 kl. 21.46.49.png

Redigerad av jabberwocky
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av dina bilder är relevant för att kunna hjälpa dig.

 

Här är Apples utmärkta guide hur man ska få till det.

https://support.apple.com/sv-se/HT201349

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland fungerar det helt enkelt inte. Det har hänt mig några gånger. Det har ingenting med inställningarna att göra. Plötsligt sparkar det igång igen. Man kan testa att logga ut och in igen på respektive enhet. Men gör det inte för ofta för då kan Apple stänga ute dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...