Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Explorer

OS X 6.8 iMovie Klippningen, markera gult/blått ?

Rekommendera Poster

Explorer

Jag sitter med en iMovie film, där jag ska ta bort en sekvens så att storleken ryms inom Facebooks 10 GB.

Hur var det nu: När jag i klippet markerar gult, är det innehållet  som tas bort. Eller är det det blå som tas bort ??

Och vad kommando på tangentbordet är det nu som jag ska trycka för att utföra operationen ?

En gång var jag rätt smart, nu har jag inte varit där på länge.  Help.

IMOVIE.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82

Om jag minns rätt så måste du dela klippet först och sedan ta bort den del du inte vill ha.

Litet svårt att se om du vill ta bort början av klippet eller en bit mitt i. I det första fallet delar du klippet i två, i det andra fallet i tre.

Sätt markören där du vill dela. Sedan väljer du "Dela klipp" eller Cmd-T (om jag minns rätt).

Sedan raderar du rätt del.

Eller så gör du som du fick förslag om i din förra tråd: packar ihop filen. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Explorer

Tack för svar, Telly . Du har räddat mig vid en del tillfällen tidigare. Det märkliga var nu: Jag gjorde två försök. Facebook-sidan stod och surrade "Skicka" i ungefär  20 minuter. Jag lade av.

När jag gick in på sidan efter flera timmar - så var plötsligt filmfilen upplagd.  I två exemplar .

Den var 10.6 GB och gick ändå in till sist ! Trots att Facebook anger att 10 GB är maximum.

Videon är från ett sångframträdande jag hade i Gällivare 1982 ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...