Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem vid uppstart av iPhone


Gäst
 Share

Rekommendera Poster

Behövde starta om min iPhone för första gången sedan jag köpte den (en iPhone SE). Fick smått panik då den inte ville starta, tryckte på låsknappen flera gånger och provade även hålla knappen inne länge. Inget hände, förrän otalade försök.

 

Aldrig upplevt det med tidigare iPhones så undrar om man ska trycka på något speciellt sätt eller är min telefon konstig? För att ta reda på att det inte var en engångsföreteelse så stängde jag av den igen och exakt samma problem igen, nästan man ger upp så många försök det tar.

 

Ska passa på att visa det för en Apple verkstad när jag ska in för ett annat ärende (defekta hörlurar). Känns väldigt konstigt.

 

Min telefon har aldrig varit utsatt för något heller, extremt varsam med den och aldrig tappat den eller dylikt.

Redigerad av Gäst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det den nya SE som kom i år? Jag tycker inte att den ska uppföra sig så. Den bör du reklamera. Låt inte en säljare övertyga dig om att det inte är så farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Är det den nya SE som kom i år? Jag tycker inte att den ska uppföra sig så. Den bör du reklamera. Låt inte en säljare övertyga dig om att det inte är så farligt.

Ja, det är den nya iPhone SE som kom i år så inte gammal alls. Tack för tipset. Kanske ska prata med Apple support först innan jag ska till Apple verkstaden så jag har lite mer skinn på benen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ta den till Apple. Det där är onormalt beteende. Ska inte accepteras på en ny telefon.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Problem vid uppstart av iPhone

Prova håll inne både låsknappen och hemknappen samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-18 på 19:40, Pocahontas säger:

 

2020-06-18 på 23:24, iMarc säger:

Trodde det var fel på min också tills jag läste artikeln Poca länkar till

Fick andra länken av Apple support också. Hade inte försökt med det förrän idag då jag upptäckte att folk inte kunde nå mig. Så jag jag blev tvungen att starta om den. Då helt plötsligt gick den att starta som jag förväntade mig (alltså första länken, ej behov av att tvinga omstart som i andra länken). Då gick det att nå mig igen. Mycket märkligt allt, men nu verkar saker funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Jane Doe säger:

 

Fick andra länken av Apple support också. Hade inte försökt med det förrän idag då jag upptäckte att folk inte kunde nå mig. Så jag jag blev tvungen att starta om den. Då helt plötsligt gick den att starta som jag förväntade mig (alltså första länken, ej behov av att tvinga omstart som i andra länken). Då gick det att nå mig igen. Mycket märkligt allt, men nu verkar saker funka.

Okej, jag fick knappt start på den igår, fick trycka och hålla in knappen åtskilliga gånger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2020-06-24 på 20:08, iMarc säger:

Okej, jag fick knappt start på den igår, fick trycka och hålla in knappen åtskilliga gånger. 

Okej, har du fortfarande det problemet? Min har startat upp som den ska ända sedan jag skrev det. Inte startat om den många gånger men det har hänt och inga problem.

Redigerad av Gäst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...