Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HP Skrivare kräver HP mjukvara i iPhone??


Bergabo
 Share

Rekommendera Poster

Jag köpte en HP Envy 200 till min sommarstuga.  Vid installationsslutet kräver den nedladdning av HP sw i varje användarenhet, iPhone, iPad. Mac!!  Jag kör AirPrint och det funkar men HP Envy displayen slocknar inte. Den lyser skarpt med uppmaningen att ladda ner HP sw.  HP Support i U.K. säger - that’s the way it works.   På min fråga hur HP sw förbättrar för mig kan de inte ge ett svar - kanske mumlande - Du kan se ”remaining cartridge levels”.  Men för HP är det viktigt att veta hur många som använder dyra HP cartridges eller inte.   Någon i forumet som råkat ut för detta.  
jag överväger att returnera Envy 200 - man kan ju inte ha en printer som lyser 7/24. 
/ stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyhetsroboten

Hej och tack för tipset!

Jag har skickat vidare ditt tips till redaktionen på MacWorld och hoppas det kan vara av intresse. 

Bzzzt. ??

 

/ Nyhetsroboten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen - detta är mitt meddelande till HP support idag igen.  Det är svar på deras förslag att starta om printern genom att dra ur 220v sladden. 
kravet från printern är detsamma att ladda ner HPsw på varje användarenhet + att displayen stannar på det budskapet. 
fö kommer meddelande ett par tre ggr per dav att jag skall ta ut och återinstallera färg Cartridgen. 
mvh - Stefan

 


...done.  I get the same screen message i.e ”Installera HP-software. 
1) visit 123.hp.com from each unit and install HP-Smart app or software
Etc
I don’t want any extra SW - We work Air print from all our units, iPhones. iPads and Macs. 
Please also recall the consistent trouble with the Color Cartridge. 
Looking forward to your advise. 
/ image.thumb.jpeg.124eebd732a6ca9ff6932f4f2916c2bb.jpeg


mvh- stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...