Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varm Mac mini


Peter 99
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Har en Mini från 2019 och kör Catalina OS. Minin är i3 3.6 GHz, 16 GB i ram/ 120 i minne (GB). Mitt problem är att den blir väldigt varm. Har en 4 K skärm från LG Ultra Fine 23,7 tum. Jag var inne i en butik M-store och pratade med en kille. Han sa att det fanns ett test man kan göra. Han sa att det var gratis men det är bökigt att ta dit datorn och kolla. Tänkte efter och det är förmodligen Apple Hardware test han menar. Det borde jag kunna testa själv här hemma!? Vet dock inte hur jag skall göra.

Datorn blev mkt varm när jag körde en streamad konsert från SDS,Sydsvenskan  här nere i Malmö.

Finns det ngn som har koll på detta här!

Tacksam för hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Peter 99 säger:

Hej,

Har en Mini från 2019 och kör Catalina OS. Minin är i3 3.6 GHz, 16 GB i ram/ 120 i minne (GB). Mitt problem är att den blir väldigt varm. Har en 4 K skärm från LG Ultra Fine 23,7 tum. Jag var inne i en butik M-store och pratade med en kille. Han sa att det fanns ett test man kan göra. Han sa att det var gratis men det är bökigt att ta dit datorn och kolla. Tänkte efter och det är förmodligen Apple Hardware test han menar. Det borde jag kunna testa själv här hemma!? Vet dock inte hur jag skall göra.

Datorn blev mkt varm när jag körde en streamad konsert från SDS,Sydsvenskan  här nere i Malmö.

Finns det ngn som har koll på detta här!

Tacksam för hjälp!!

Här kan du läsa hur du ska göra: https://support.apple.com/sv-se/HT202731

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Peter 99 säger:

Datorn blev mkt varm när jag körde en streamad konsert från SDS,Sydsvenskan  här nere i Malmö.

Vad innebär "mycket varm"? Det kommer upp liknande kommentarer med jämna mellanrum och det visar sig ofta att "mycket varm" är ofta inget problem. Helt enkelt för att datorn kan bli ganska varm vid belastning. Vilket varierar ju naturligtvis med vilken dator man har och vilken belastning det är. Därmed inte sagt att du inte har ett problem.

...

Vi tycker att det börjar brännas vid 45-50° vilket inte är så speciellt varmt.  En processor kan rulla på i 80-90° utan problem och alla Macar har bra kylförmåga och stänger ner sig om det blir för varmt.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har kört Apple Diagnostics och den hittade inga fel. Däremot kom det upp att jag har ett gammalt filtillägg på Malwerebytes. Vet inte hur jag skall göra med det?

 

Axelman: Tack för info! Har nog hört det ngn gång att den stänger ner vid för hög värme men jag var osäker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare kört https://foldingathome.org på min Mac Mini för att hjälpa till att bekämpa Covid-19

100% CPU i flera veckor. Den lever än för processorn blir aldrig varmare 90 grader

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...