Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder via Hemmadelning fungerar inte


Tuttosinistro
 Share

Rekommendera Poster

Tuttosinistro

Vet inte om det är Apple-TV-ämne eller Foto, men av någon anledning fungerar det inte att dela mina bilder till just Apple TV.

Har testat två olika. Den hittar videor (var ligger de någonstans?!) men inga bilder. 

Har öppnat "Musik" och låter den stå öppen. Samma apple-id överallt och allt senaste mjukvara.

 

Vad mer kan jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
Postad (redigerade)

Efter mycket trial and error gick det att byta biblioteket från bilder i finder och sen tillbaka till Bilder-appen (under delning i inställningarna). ?

 

Edit: Men frågan kvarstår, var hämtar den de videofiler som syns i apple-tv?

Förstår inte riktigt gången i det...

Redigerad av Tuttosinistro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
58 minuter sedan, lappen71 säger:

Har du följt Apple´s guide?

 

https://support.apple.com/sv-se/HT202190

 

 

Japp. Löste ursprungsproblemet.

Men undrar fortfarande var den plockar videor ifrån? Ser en film som jag inte vet var den kommer ifrån...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Tuttosinistro säger:

Japp. Löste ursprungsproblemet.

Men undrar fortfarande var den plockar videor ifrån? Ser en film som jag inte vet var den kommer ifrån...

Och hur löste du det exakt?

 

Filmerna ligger i iTunes naturligtvis. Eller iTunes Store om det är köpta filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
Postad (redigerade)
2020-06-16 på 15:17, lappen71 säger:

Och hur löste du det exakt?

 

Filmerna ligger i iTunes naturligtvis. Eller iTunes Store om det är köpta filmer.

Skrev det i inlägget ovan.

 

Riktigt så enkelt är det inte med filmerna. iTunes/Musik-appen innehåller inte några filmer. Bilder-appen däremot gör och de ska delar jag med mediadelning under Hemmadelning, men de syns inte. Jag menar alltså hemmavideor. Inte köpta spelfilmer..

Redigerad av Tuttosinistro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Tuttosinistro säger:

Skrev det i inlägget ovan.

 

Riktigt så enkelt är det inte med filmerna. iTunes/Musik-appen innehåller inte några filmer. Bilder-appen däremot gör och de ska delar jag med mediadelning under Hemmadelning, men de syns inte. Jag menar alltså hemmavideor. Inte köpta spelfilmer..

Hemmvideos läggs i Finder under Filmer - TV -  Medier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
26 minuter sedan, lappen71 säger:

Hemmvideos läggs i Finder under Filmer - TV -  Medier

Inte hos mig. Ett par ligger under Finder / Filmer / Mapp

Men en verkar nästan tas från iMovie. Det konstiga då är att där är fler, men de syns inte?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Tuttosinistro säger:

Inte hos mig. Ett par ligger under Finder / Filmer / Mapp

Men en verkar nästan tas från iMovie. Det konstiga då är att där är fler, men de syns inte?!

Det är ju samma. Beror helt på vilket material man har. Sä länge dom ligger under Finder - Filmer syns dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttosinistro
53 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är ju samma. Beror helt på vilket material man har. Sä länge dom ligger under Finder - Filmer syns dom.

Hänger uppenbart inte med här.

 

Under Filmer i Apple TV finns 3+1 filmer. De tre finns under Finder/Filmer och en mapp däri. Den andra vet jag inte mer än att den finns i iMovie.

Samtidigt finns de fler filmer under Finder/Filmer som inte syns i AppleTV. Samtidigt finns det fler filmer i iMovie som inte finns i AppleTV. Så det finns ingen riktig logik tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...