Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook - för många aviseringar för Teams-möten


Raphael
 Share

Rekommendera Poster

Hej vänner!

På mitt jobb, ja på ett av mina jobb :), så kör vi hela Office-paketet ihop med Teams. Allt Microsoft, hela deras lösning. Jag börjar tröttna på Outlook och Teams nu. Problemet är aviseringar, jag får alldeles för många och den aviserar även för möten som redan har varit och möten som jag redan är inloggad på. 

Mötena ligger i både Outlook och Teams-kalendern,  de är skickade med Outlook och där kopplar man till Teams-möte. 15 min innan mötet får jag en påminnelse, inget fel där. När det är dags för mötet får jag en påminnelse på minuten, "Anslut online", jag trycker på den i Outlook och kommer in i Teams. Men nu får jag, efter några minuter, ännu en påminnelse från Outlook. Fast jag redan är inne i mötet. Men ok, jag trycker "Anslut" i rutan som kommer upp och så är jag i Teams igen där jag redan var. I mötet. 

Efter ytterligare några minuter får jag en påminnelse igen om samma möte. Och så håller det på. Oavsett om jag klickar på "Anslut" eller "Stäng av alla aviseringar" så fortsätter de komma! 

Dagen efter så får jag dessutom aviseringarna för mötet som jag alltså var på, och då står det "Teams möte (försenad)"... Detta är alltså för ett möte som jag var inloggad på och deltog i. 

Jag blir tokig! Det är någonting här som är trasigt och jag vet inte hur jag fixar det. 
Jag kör senaste versionerna av allt Microsoft (uppdateras automatiskt)  och har Mojave i min MBP. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Det kommer notiser från alla möjliga håll och kanter. Men det är samma sak på Windows. Inte ett dugg bättre där. Den där rutan som dyker upp i Outlook och gärna påminner om ett möte som var för tre veckor sen är ju rena skämtet. Men så har det ju alltid varit. Men det är ju än värre nu när både Teams och Outlook ska påminna om samma sak. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte såna problem. Använder Teams i både Windows 10 o Catalina. 
Prova installera om Teams?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...