Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Programmet svarar inte (alla olika program)


spyvingen
 Share

Rekommendera Poster

Jaghar fått problem med att program inte svarar och det gäller alla program vad jag än startar tar det 30 sekunder till 5 minuter att starta ett program och dom hamnar allt i läget programmet svarar inte.

Till och med att öppna äpplemenyn eller inställningar tsar några minuter oftasst.

 

Nån som vet vad detta kan ber på?

 

Säg helst inte formatera datorn :) Har det i åtanke med men för mig är det verkligen sista utvägen på grund av mycket config för jobbet med mera.

 

OS Catalina

macbook pro 2019

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa en säker start, håll ner skifttangenten vid omstart, logga in och starta sedan om som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan testat :(

När den väl är i felsäkert läge flyter llt på som vanligt så måste ju vara nån process eller nått som låser dom.

 

Har kollat aktivitetskontroll och minne disk och processor ligger under 10% användning även när apparna låser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan allt det där är du inte mycket till nybörjare på Mac. :D 

Det är svårt att ställa diagnos utan att veta vilken typ av programvara du har installerat. Det kan ju egentligen vara vad som helst.
¯\_(ツ)_/¯ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, spyvingen säger:

Redan testat :(

När den väl är i felsäkert läge flyter llt på som vanligt så måste ju vara nån process eller nått som låser dom.

 

Har kollat aktivitetskontroll och minne disk och processor ligger under 10% användning även när apparna låser sig.

Lyckas du med felsäkert läge på en mac är du duktig. ? Fungerar den i säkert läge är det något "tillägg" som ställer till det. Detta kan vi lösa.

Kolla här https://support.apple.com/sv-se/HT201262

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om man ska  man ska kalla någon duktig för att dom kunnat google upp "felsäkert läge mac" :)

Är ju rätt datorvan men inte på mac :)

 

Hade inte testat det med startobjekt men allt annat är prövat så då är det bara en formatering kvar då?

Finns det fler startobjekt än dom i den listan för vissa saker starar även om dom inte är på den listan typ docker tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensat OT

Axelman moderator

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-11 på 18:07, spyvingen säger:

Jaghar fått problem med att program inte svarar och det gäller alla program vad jag än startar tar det 30 sekunder till 5 minuter att starta ett program och dom hamnar allt i läget programmet svarar inte.

Till och med att öppna äpplemenyn eller inställningar tsar några minuter oftasst.

 

Nån som vet vad detta kan ber på?

 

När allt segar KAN det vara så att hårddisken är överfull. Hur mycket ledigt utrymme har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, spyvingen säger:

Finns det fler startobjekt än dom i den listan för vissa saker starar även om dom inte är på den listan typ docker tex.

Ja, det kan finnas inställning i varje program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

När allt segar KAN det vara så att hårddisken är överfull. Hur mycket ledigt utrymme har du?

Har några 100 gb så det är lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ja, det kan finnas inställning i varje program.

Hittade nått program som visar allt som kan starta vid uppstart och stängde av mer eller mindre allt men fortfarande samma problem :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, spyvingen säger:

Hittade nått program som visar allt som kan starta vid uppstart och stängde av mer eller mindre allt men fortfarande samma problem :(

Jag tycker att du ska reklamera. Kontakta Apple så ska det nog ordna sig. Antingen via dem eller försäljaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det är jobbet som köpt in den. Så jag kan inte bara gå till en apple återförsäljare med den.

 

Mn det känns ju logiskt att det är nån mjukvara så det bör ju inte vara fel på själva datorn isig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, spyvingen säger:

Problemet är att det är jobbet som köpt in den. Så jag kan inte bara gå till en apple återförsäljare med den.

 

Mn det känns ju logiskt att det är nån mjukvara så det bör ju inte vara fel på själva datorn isig?

Om det är jobbets dator ska du förstås kontakta IT-ansvarig. Du bör inte mixtra med den själv mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våran it-avdelning har inte support på mac då det är knappt 1% som använder det. Jag började naturligtvis där man dom kan inte hjälpa mig det är därför jag söker hjälp från utomstående nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-11 på 18:07, spyvingen säger:

OS Catalina

macbook pro 2019

 

Vilken version av Catalina har du? Trist nog är Catalina den sämsta versionen på många år. En uppdatering kan fixa problemen om du inte har gjort det.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, spyvingen säger:

Våran it-avdelning har inte support på mac då det är knappt 1% som använder det. Jag började naturligtvis där man dom kan inte hjälpa mig det är därför jag söker hjälp från utomstående nu.

Det är deras dator... ¯\_(ツ)_/¯

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...