Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkert att sudda säkerhetskopior för sålda enheter på iCloud?


boevil
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har köpt en ny iPad och överlåtit min gamla iPad till min fru. Jag har avaktiverat den gamla iPaden efter konstens alla regler:

Uppdaterat den nya iPaden från iCloud och sedan loggat ut den gamla från iCloud och sist raderat den, allt har fungerat.

 

Nu har jag säkerhetskopior av min iPhone (1,3 GB), den gamla iPad:n (1,1 GB) och den nya (1 GB) på iCloud.

 

När jag tittar närmre på säkerhetskopian för ny iPad står det "Senaste säkerhetskopian: Aldrig", "Säkerhetskopians storlek: 1,13 GB" och "Nästa kopias storlek: 270,6 MB".

 

Som jag ser det har jag (väl?) ingen användning av säkerhetskopian för den gamla iPaden.  Den kan jag väl sudda? 

Redigerad av boevil
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
6 minuter sedan, Alix säger:

"Senaste säkerhetskopian: Aldrig" undrar man ju vad det betyder. :fundersam:

Jo, jag väntar nog med att sudda den äldre iPadens säkerhetskopia. Det är ingen direkt utrymmeskris än.

Redigerad av boevil
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du använde inte säkerhetskopian från den gamla iPad:en till den nya?

Om du inte tänker använda den så är det bara att ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, boevil säger:

Jo, jag väntar nog med att sudda den äldre iPadens säkerhetskopia. Det är ingen direkt utrymmeskris än.

Better safe than sorry. ”Bara att ta bort” skulle jag inte våga mig på för egen del. Med tiden lär du märka om den behövs eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Så du använde inte säkerhetskopian från den gamla iPad:en till den nya?

Om du inte tänker använda den så är det bara att ta bort.

Jo, jag använde ju den som jag skrev i mitt första inlägg. Men den finns kvar ändå, och den nya iPaden verkar ha fått en egen säkerhetskopia.

 

jag har för mig att det var på samma sätt när jag skaffade ny iPhone för nåt år sedan. Den gamla iPhonens säkerhetskopia kastade jag efter tag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Säkert att sudda säkerhetskopior för sålda enheter på iCloud?
 Share



×
×
  • Skapa nytt...