Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samtal på andra enheter. Mycket dålig funktion.


boevil
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ingen fråga, känner bara behov av att skriva av mig...
 

Jag ringde ett mycket viktigt samtal, sittande framför datorn. Väntetiden var ”mindre än tre minuter”, upplyste en telefonsvarare mig. Sen blev det tyst i luren, inte ett knäpp...

När inget hänt efter 5 minuter o det fortfarande var knäpptyst la jag på och ringde upp på nytt.

tre minuter senare var det åter knäpptyst... och jag la på.

Som tur var ringde den jag ringt till upp mig. Vi pratade några minuter och sedan blev det tyst i min lur... jag sprang iväg och svor... o plötsligt var han tillbaka i luren. Så här fortsatte det, en stor eloge till personen i andra änden av tråden! Allt ordnade sig trots allt.

 

Nu när jag kollar på telefonens inställningar hittar jag en inställning ”samtal på andra enheter”, som jag aldrig sett eller använt tidigare. Om jag fattar rätt var det den funktionen som ställde till det? Eftersom ljudet inte var på, på datorn hördes inget. Jag vet inte men, vid ett tillfälle tyckte jag mig höra musik ifrån vardagsrummet där min iPad låg. Möjligen fick min iPhone för sig att koppla ljudet till den när jag ringde det första samtalet.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle den funktionen ställa till det menar du? Svarar man på en enhet så flyttas inte samtalet över till andra. Samma med ljud av musik. Den funktionen kan inte spela musik på andra enheter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Hur skulle den funktionen ställa till det menar du? Svarar man på en enhet så flyttas inte samtalet över till andra. Samma med ljud av musik. Den funktionen kan inte spela musik på andra enheter. 

Jag vet inte... men telefonen blev ljudlös, vet inte eg. om det var nämnda funktion som orsakade problemet, men misstänker.

Musiken från iPad:en tror jag var ”pausmusik”, den musik som ofta spelas när man sitter i telefonkö.

Jag satt alltså med min ljudlösa iPhone och hörde pausmusik från min iPad, 5 meter bort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En variant är att stänga av funktionen om du inte gillar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Gojlos säger:

En variant är att stänga av funktionen om du inte gillar den.

Det var det första jag gjorde när jag blev varse den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill säga det är en väldigt bra funktion. Använder den dagligen. Sitter jag vid datorn/iPad behöver jag inte gå och hämta telefon när jag vill göra eller ta mot ett samtal. Har aldrig varit med om det du beskriver utan det har fungerat klockren. Den man kan klaga över är den dåliga mic:en på MBP som gör att man hörs lite dåligt i andra ändan. Tur för dom som inte vill ha funktionen att den är valbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...