Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spåra bild


stena37
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en bild som dykt upp på Internet men jag vet inte hur den kommit dit från min dator. Jag vet att jag kan få information om bilden på "Info" med där står bara när den skapades och sist öppnades. Går det att få fram mer historia om vad som hänt med bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, stena37 säger:

Går det att få fram mer historia om vad som hänt med bilden?

Bara genom att fråga sajtens ägare.

 

Är du 100% säker på att det är din bild? Och inte bara en som är väldigt lik din bild?

Har du skickat den till någon? Lagt ut på (a)sociala medier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påstås att det är min bild, jag misstänker att Google Chrome Drive och ICloud Drive har smittat varann. Tror du det är möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, stena37 säger:

jag misstänker att Google Chrome Drive och ICloud Drive har smittat varann. Tror du det är möjligt?

Nej, det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, stena37 säger:

dykt upp på Internet

Så att alla kan se den? Eller i en molntjänst som bara du kan se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, stena37 säger:

Det påstås att det är min bild, jag misstänker att ....

Vem påstår? Var finns påståendet? Hur är det formulerat? Hur fick du kännedom om påståendet? Är det din bild? Är den beskuren, komprimerad eller ändrad på något annat sätt jämfört med det original du förfogar över?

Ja du, många frågor blir det. Google bildsök kan berätta en del, fler tips här https://dejtingbedragare.wordpress.com/foto-sok/

är du intressant för säkerhetsorgan finns väl många som kan titta på dina bilder. Är dina bästa blåbärsställen inritade på en karta och alla sammanfaller med att det finns en kommunikationsmast där så kanske någon blir intresserad av dig.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Nej, det tror jag inte.

Det går att synka samma lokala mapp från resp tjänst. Då kan det kanske upplevas som att de ”smittat” varandra eftersom de får samma innehåll. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, polken säger:

Det går att synka samma lokala mapp från resp tjänst. Då kan det kanske upplevas som att de ”smittat” varandra eftersom de får samma innehåll. 

Det är sant, men då är det ju avsiktligt från användaren.

Och hur kom bilden från endera molntjänsten ut på internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Det är sant, men då är det ju avsiktligt från användaren.

Och hur kom bilden från endera molntjänsten ut på internet?

Så fort det är molntjänster inblandat så faller "avsiktligt" som förklaring, jag har använt datorer i 30 år, begriper mig på rsync, men diverse molntjänster som ändrar beteende titt som tätt (dvs, vart femte år eller så) fattar jag inte alls...

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lägger ner detta nu. Vi kommer inte vidare har jag förstått. Faktum är att en bild har lämnat min dator men jag begriper inte hur det har gått till. Den som fått bilden på sin sida säger sig ha spårat den till mej men jag har inte rört den. Möjligen har den legat i ett kluster av bilder och halkat med när jag uppdaterat min verksamhet på detta ställe.

Tack alla för visat intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...