Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac vaknar och fläkten rusar


geklof
 Share

Rekommendera Poster

Ett par nätter under de senaste veckorna har min gamla iMac (20,5" sent 2009, High SIerra 10.13.6) vaknat ur vila och står på med rusande fläkt. Höljet och luften som blåser ut är kalla, och enligt Aktivitetskontroll är det ingen särskilt hög belastning på processorn (20 procent eller så, mest Firefox). Har inte lyckats få stopp på det annat än genom att stänga av datorn. Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-05-28 på 21:47, geklof säger:

Tack – jag har gjort det nu, tiden får utvisa om det hjälpte!

Problemet kvarstår. Några flera tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, geklof säger:

Problemet kvarstår. Några flera tips?

Under Systeminställningar > Strömsparare, har du bockat för Vakna för nätverksåtkomst? Testa att bocka av i så fall.

 

Annars är datorn elva år gammal, så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Under Systeminställningar > Strömsparare, har du bockat för Vakna för nätverksåtkomst? Testa att bocka av i så fall.

 

Annars är datorn elva år gammal, så...

Tack – har bockat av den, så får vi se. Och ja, den gamle trotjänaren börjar nog ha gjort sitt, men jag behöver den nog bara ett år till och hoppas den håller ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Stäng av den, när du är färdig på kvällen.......

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Stereotypen säger:

Stäng av den, när du är färdig på kvällen.......

 

 

Jo, det förstås... men den tar rätt mycket tid på sig för att starta, vilket blir jobbigt om mann använder den dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, geklof säger:

Jo, det förstås... men den tar rätt mycket tid på sig för att starta, vilket blir jobbigt om mann använder den dagligen.

Tryck på knappen, gå och pissa och koka kaffe så märker du inte hur lång tid det tar! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...