Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Express - Airplay2 - strömma via mobilnätet


Festeroo
 Share

Rekommendera Poster

Lite oklart om det här ens är möjligt men det kanske finns nån som vet:

 

Vi har inget indraget bredband i sommarstugan och vill tills vidare ha det så, det funkar bra att köra internetdelning via mobilen när det behövs. Har satt upp ett nätverk bestående av två Airport Express för att kunna köra Airplay 2 till högtalare i två rum och det funkar så länge jag spelar musik som finns i min mobil. Tyvärr har jag inte obegränsat lagringsutrymme och ibland är det kul att lyssna på nåt nytt; jag använder Apple Musik (alltså inte spotify) men antar att problemet är samma där - när jag kopplar upp mig mot nätverket för att spela musik tappar telefonen bort 4G-kopplingen mot internet vilket också gör att jag måste stänga av wifi (och därmed musik etc) om jag tex vill kolla mail.

 

Alltså:

Kan man strömma musik via telefonens 4G vidare till airplay 2 eller ska jag ge upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det går inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är väl att telefonen inte samtidigt kan koppla upp sig mot ditt wifi för Airplay/Airplay2 och mot 4G. 
Om en annan enhet kopplar upp sig mot telefonens wifi (internetdelningen) så borde telefonen kunna strömma musik från 4G vidare (som Airplay) till den enhet som kopplat upp sig på telefonens wifi (internetdelning). 

 

Har du kollat på om du kan få Airplay-högtalaren att koppla upp sig på telefonens wifi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anade det. Förbannat. Får väl köra bluetooth istället, funkar utmärkt men går inte att köra till båda samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...