Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byte av Iphone


luzken
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har en iphone 7 idag, men tänkte byta, men vill inte ha en så stor telefon, så jag funderar På iphone 8, eller X, men har sett att det finns Xr och Xs, vad är skillnaden och vad ska man välja? Nån som har tips???.

Kör Halebop idag, men kan byta om det finns ngt fördelaktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter iPhone 8 kom X, efter den kom XS / XR där XR var en XS i enklare utförande. Nu sägs iPhone 12 vara på gång. 
 

Man kan säga att X = 10 och XS = 11 och XR var en billigare variant där. XR har en enklare skärm och ingen 3D touch jämfört med XS. XS / XR har ett batteri som ska räcka längre än 8:an. XS / XR ersatte X. 
 

Med varje ny generation har det kommit uppdateringar i processor, kamera och finesser. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska välja mellan dessa då, så är det XS jag ska fundera på....eller hur, har ingen lust att kosta på 10 tusentals kronor för en ny lur, och vill inte ha en jätte stor skärm....

tack för ditt svar! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
11 minuter sedan, Raphael säger:

Man kan säga att X = 10

Helt sant. :D

 

11 minuter sedan, Raphael säger:

XS = 11

Fast nu finns (fanns) ju både XS och 11 som olika modeller, så det är lite förvirrande med det där likhetstecknet.

 

Är du nöjd med din 7:a och inte vill lägga så mycket pengar så kanske den nya SE är något för dig? Annars vill jag minnas att XS såldes ut på vissa ställen för ett tag sen för cirka 7-8 tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom nyss en ny Iphone SE, som till storlek och utförande är i det närmaste identisk med Iphone 7.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, luzken säger:

Okej, så antingen SE eller XS??.?

Om du är nöjd med storleken och skärmen på din Iphone 7 så är SE valet. Bästa priset men ändå snabbare än XS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, iMarc säger:

Den nya SE är ett självklart val om mindre skärmstorlek är viktig. 

Det är väl yttermåtten som många (inklusive mig) tycker ska vara mindre, inte skärmstorleken i sig.

 

Och redan gamla SE var i största laget för min smak. Det är den största mobil jag ägt på snart två decennier. Den nya SE är ännu klumpigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Telly82 säger:

Det är väl yttermåtten som många (inklusive mig) tycker ska vara mindre, inte skärmstorleken i sig.

 

Och redan gamla SE var i största laget för min smak. Det är den största mobil jag ägt på snart två decennier. Den nya SE är ännu klumpigare.

Jag har flera olika telefoner till salu som är mindre, candybar. Ericsson,Nokia,Samsung mfl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Jag har flera olika telefoner till salu som är mindre, candybar. Ericsson,Nokia,Samsung mfl

Visst, men de kan inte köra iOS.

Man får väl offra litet på bekvämligheten/storleken för att få funktionaliteten man behöver. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storleken vänjer man sig med.........sa hon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag kan absolut sympatisera med storleks-frågan, jag tyckte iPhone 3 G/GS och 4 var perfekta i storlek och där var 3:an skönast att hålla i. De som kom senare har varit lite väl stora. Men nya iPhone SE är ju den minsta som nu är i produktion. Gamla SE kan man fortfarande få tag i som "restaurerad" / renoverad, och då till betydligt lägre än den nya modellen. Ska man ha en ny så är väl nya SE då det bästa valet, om man inte skulle hitta någon av de andra kvar i lager till lågpris någonstans. 
 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...