Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela in samtal med iPhone


Återvandring
 Share

Rekommendera Poster

Återvandring

Hej mitt namn är Peter.

Jag har tidigare haft en gammal Sony mobil (android 4.3) i säkert 7-8 år å den har väl fungerat bra.

Pga dess ålder kan jag ej installera Bankid i den och säkert inte Swisch i den kan jag tänka mig.

Nu blev jag rekommenderad att prova en iPhone istället eftersom dem skulle vara bra.

Köpte en iPhone SE 2020 då den skulle ha ett bra chipset.

Har nu kollat igenom alla menyer å inställningar tror jag men hittar inget ställe där jag kan

slå på och konfigurera samtalsinspelning.

Denna funktion är ju bra då man pratar med nån halvsuspekt lirare.

Denna funktion hade jag stor nytta av med min tidigare lur då hela samtalet sparades i sin helhet

som en liten simpel MP4 fil.

Behöver man installera nån App för att tillgodose mitt behov?, hur gör ni?

Vänliga hälsningar Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte tro att det går, för det skulle vara olagligt i de flesta länder och därför har Apple blockerat det.

 

Om du nu absolut måste tala med suspekta lirare så kan du slå på högtalarfunktionen och spela in på Macen eller en diktafon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återvandring

Tack för svaren, ja jag läste nåt om inspelning för ett tag sen men det var någ på nåt engelskt forum.

Eftersom det i sverige räcker med medhåll från en part för att spela in tänkte jag att den fanns nån region grej i luren som möjliggjorde inspelning i länder där det är ok.

Jag får prova med diktafonen så länge då jag inte har en mac.

Tack för tipsen i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Återvandring säger:

Tack för svaren, ja jag läste nåt om inspelning för ett tag sen men det var någ på nåt engelskt forum.

Eftersom det i sverige räcker med medhåll från en part för att spela in tänkte jag att den fanns nån region grej i luren som möjliggjorde inspelning i länder där det är ok.

Jag får prova med diktafonen så länge då jag inte har en mac.

Tack för tipsen i alla fall.

 

Diktafon fungerar nog. Kan stå fem meter ifrån min och viska och det hörs tydligt på inspelningen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alldeles utmärkt! Appen heter Call Recorder och finns både som Free och fullversion. Fungerar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, embe säger:

Det går alldeles utmärkt! Appen heter Call Recorder och finns både som Free och fullversion. Fungerar bra!

Den appen och andra liknande bygger på att man skickar telefonsamtalet (audio) till en server någonstans som sedan genererar en audiofil av samtalet, som man sedan kan ladda ned/spara. Det hade jag aldrig gjort. Men var och en blir salig på sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Xiaomi jag köpte spelade in alla samtal redan från början, det var inbyggt i systemet. 
Det var det enda positiva med den telefonen. Tur jag fick sålt skiten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, embe säger:

Det går alldeles utmärkt! Appen heter Call Recorder och finns både som Free och fullversion. Fungerar bra!

Tekniskt sett så går det inte utan det där är en omväg som INTE är att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

audiofil

audiofil

audiofilen

audiofiler

audiofilerna

sv.png Substantiv
person som älskar ljud som är naturtroget återgivet
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återvandring

Tack för svaren, jovisst att skicka iväg ljudet till en server och sen tillbaka känns ju lite över ån efter vatten lol

Diktafonen har ja inte kollat på ens men kanske e en lösning tills apple fixar detta.

Call recorder använde jag på min 4.3 android och den gjorde MP4 filer, men funkar verkligen det programmet

på iPhonen, alla säger samtalsinspelning inte fungerar.

Konstigt att dem håller på å barnslar sig med att spärra funktioner så här, de är ju inte så att Apple inte kollar alla filer å kommunikationer direkt, iCloud osv e ju mumma för apple, men google e nog inte bättre :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Återvandring säger:

Tack för svaren, jovisst att skicka iväg ljudet till en server och sen tillbaka känns ju lite över ån efter vatten lol

Diktafonen har ja inte kollat på ens men kanske e en lösning tills apple fixar detta.

Call recorder använde jag på min 4.3 android och den gjorde MP4 filer, men funkar verkligen det programmet

på iPhonen, alla säger samtalsinspelning inte fungerar.

Konstigt att dem håller på å barnslar sig med att spärra funktioner så här, de är ju inte så att Apple inte kollar alla filer å kommunikationer direkt, iCloud osv e ju mumma för apple, men google e nog inte bättre :)

 

 

Apple kommer aldrig att "fixa" detta och eftersom funktionen aldrig funnits är den inte spärrad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mobilskins.se

Jag har använt mig av "TapeACall", har funkat utmärkt. Lite småjobbigt dock då man först måste ringa ett nummer, sedan slå ihop detta samtal med samtalet du vill spela in. Men när detta väl är gjort så funkar det helt okej. Minns jag rätt så kostar appen lite i månaden dock :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återvandring

mobilskins.se tack för tipset men det där lät skumt me att ringa nummer osv, då e nog diktafon metoden enklare.

Jovisst läste också att android tagit bort möjligheten för ett tag sen men sen läste jag att den förmodligen skulle komma tillbaka till 10:an så då finns det åtminstone där.

Annars verkar ju iPhone ha snygga menyer me ordning å reda, å luren känna skön.

/Peter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...