Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstiga varningsmeddelanden vid uppstart


KANCHO
 Share

Rekommendera Poster

Felmeddelandet till vänster:
Det är relaterat till Maxtor-mjukvara, har du en Maxtor extern hårddisk med särskild mjukvara? Den kan inte köras pga säkerhetsinställningar. Det är vad meddelandet betyder. Jag funderar på om det kanske är en NTFS-rutin? Som gör att man kan skriva till NTFS-filsystem. En gissning: Du kanske har uppdaterat Mac OS systemet i din dator vilket har ändrat säkerhetsinställningar och installerat ett nytt system som Maxtor inte är fullt kompatibel? 
 

Felmeddelandet till höger: 
Du har tydligen programmet Kalender kopplat till Facebook, och den länken fungerar inte. Så gå in på Kalender och Konton och ta bort eller ändra den kopplingen. Det kan vara så att det är en gammal länk och Facebook har gjort om och då måste länken uppdateras. Jag vet inte, jag använder inte Facebook i min kalender. :)


 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat rubriken så det blev lite klarare. :)

Hälsar
Raphael - moderator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Raphael säger:

Felmeddelandet till vänster:
Det är relaterat till Maxtor-mjukvara, har du en Maxtor extern hårddisk med särskild mjukvara? Den kan inte köras pga säkerhetsinställningar. Det är vad meddelandet betyder. Jag funderar på om det kanske är en NTFS-rutin? Som gör att man kan skriva till NTFS-filsystem. En gissning: Du kanske har uppdaterat Mac OS systemet i din dator vilket har ändrat säkerhetsinställningar och installerat ett nytt system som Maxtor inte är fullt kompatibel? 
 

Felmeddelandet till höger: 
Du har tydligen programmet Kalender kopplat till Facebook, och den länken fungerar inte. Så gå in på Kalender och Konton och ta bort eller ändra den kopplingen. Det kan vara så att det är en gammal länk och Facebook har gjort om och då måste länken uppdateras. Jag vet inte, jag använder inte Facebook i min kalender. :)
 

hum det funkade inte via mail konto, men värkar bli bättre via systemin.... facebook  inställningar mail... tack hoppas den varar 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

den detta maxtor jag har en sådant extra hård disk men den är inte in kopplat använd den och jorde säkerhetskopior till detta säker 20 år gammalt, ?

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tips: skriv inte i citatrutan när du postar ett inlägg. Jag har redigerat två inlägg och plockat ut din text.

 

Axelman moderator

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, KANCHO säger:

hum det funkade inte via mail konto, men värkar bli bättre via systemin.... facebook  inställningar mail... tack hoppas den varar 

Jag menade Konton i Kalender-programmet i iCal. Kalender - Konton, men det är samma som att gå in i Systeminställningar - Konton. Du har lagt in kalender för Facebook, det ska bort. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, KANCHO säger:

den detta maxtor jag har en sådant extra hård disk men den är inte in kopplat använd den och jorde säkerhetskopior till detta säker 20 år gammalt, ?

Ok, men då ligger det ett program kvar i datorn som tillhör den. Jag misstänker att du har gjort en uppgradering av systemet Mac OS som förändrat filer och som även gjort Maxtor-programmet inkompatibelt. Det låter logiskt om du inte använt den på länge. 

Säkerhetskopior gör man bäst genom att formatera den externa hårddisken för Mac OS och sen använda TimeMachine, då behöver man inte använda något särskilt Maxtor-program eller annat för den externa hårddisken. Och man får mindre strul. :)
Obs: Att formatera den externa hårddisken tar bort alla säkerhetskopior som ligger där. 

Kanske det här programmet kan hjälpa dig, det är ett program som avinstallerar olika Maxtor-program. 
https://www.seagate.com/gb/en/support/kb/onetouch-4-sentrysafe-remove-maxtor-software-from-macintosh-199931en/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Raphael säger:

Jag menade Konton i Kalender-programmet i iCal. Kalender - Konton, men det är samma som att gå in i Systeminställningar - Konton. Du har lagt in kalender för Facebook, det ska bort. 

 

tack  funkar .... hoppas vaaraar ....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...