Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-mikrofon fungerar ej i Garageband


Stridh
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har sökt som en galning men lyckas inte hitta något om mitt problem. Jag ska spela in via mikrofon i GarageBand. Det jag försökte göra först var att ansluta två mikrofoner vilket jag har läst mig till hur man gör. När jag skapar mitt projekt väljer jag den sammanslagna enheten. Men för spåret under inmatningsinställningar --> Inmatning står det "Ingen inmatning" och det går ej att spela in.

 

För underlätta felsökningen beslutade jag till att börja med att bara försöka få en mikrofon att fungera först. Efter en del testande visare det sig att varje gång jag ansluter mikrofonen (i mitt fall är det ett headset om det har någon betydelse) så uppstår detta problem. Samma headset kan. jag ansluta direkt ansluta via vanliga "hörlursporten" och då fungerar det utmärkt. Jag har även lyckats få till det med två mikrofoner om både är anslutna via hörlursport. Detta har jag åstadkommit genom att jag dockningsstation (Displaylink) som är ansluten till maten via usb, denna har alltså också en hörlursport.

 

När headset är anslutet via USB fungerar i macen. Jag har valt det under systeminställningar --> ljud och där ger det utslag när jag pratar i det. Det fungerar även utmärkt om jag tex använder FaceTime.

 

Anledningen till att jag vill ansluta via USB är för inte behöva ha med dockningstationen. Planerar att köpa ordentliga mikrofoner och tänker då att USB-anslutna kommer vara smidigast, givetvis förutsett att det fungerar i GarageBand.

 

Bifogar ett antal screenshots neden.

 

Mycket tacksam för hjälp. ?

 

image.thumb.png.20b1ec9b7489b3151a780d64160c621b.png

 

image.thumb.png.a0fbbdd0b7641c724e1951f0e45fd009.png

 

image.thumb.png.7ab6ab9e3eb31818dcba7be328b50576.png

 

image.png.bbe1ec5214aabb1ad112d6f79eed3e8a.png

 

image.png.15070d7e91a912694b2b91741ceaa4c1.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...