Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera via bildinsamling


stabilt12
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag skulle importera bilder från min telefon tidigare idag via bildinsamling till en externa hårddisk, det tog väldigt lång tid så tänkte importera lite i taget istället.

Nu när jag ska importera bilder så ansluter jag min telefon via usb till datorn och öppnar bildinsamling, min telefon dyker upp men inga bilder kommer fram, importera till står mappen på den externa hårddisken, kopplar i den också men får inte fram några bilder från min telefon, förslag på hur jag kan lösa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för telefon? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plingar det till i telefonen när du ansluter den till datorn? Får du en förfrågan om att "lita på"? Säger datorn till att låsa upp telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har du markerat vad Bildinsamling ska göra längst nere till vänster 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, lappen71 säger:

Plingar det till i telefonen när du ansluter den till datorn? Får du en förfrågan om att "lita på"? Säger datorn till att låsa upp telefonen?

Nej tyvärr inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Pocahontas säger:

Har du markerat vad Bildinsamling ska göra längst nere till vänster 

Provar på en annan dator nu och då ser det ut såhär...

Skärmavbild 2020-05-18 kl. 06.41.39.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, stabilt12 säger:

Nej tyvärr inte...

Då får inte datorn kontakt med telefonen. Byt kabel, rengör kontakten i telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, lappen71 säger:

Då får inte datorn kontakt med telefonen. Byt kabel, rengör kontakten i telefon. 

Jag har provat tre olika laddare, telefonen får kontakt för den laddas när jag kopplar in den till datorna med alla laddare så kontakt bör den ju få,

Skärmavbild 2020-05-18 kl. 07.23.31.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dock inte hämta och uppdatera pga att jag har för lite utrymme på telefonen och behöver därför lägga över mina bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, stabilt12 säger:

Kan dock inte hämta och uppdatera pga att jag har för lite utrymme på telefonen och behöver därför lägga över mina bilder.

Har jag svårt att tror på. För när man uppdaterar med iTunes laddas inte OS:et till telefonen utan till datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Har jag svårt att tror på. För när man uppdaterar med iTunes laddas inte OS:et till telefonen utan till datorn. 

Ok, denna kommer upp när jag tar hämta och uppdatera...

Skärmavbild 2020-05-18 kl. 07.44.12.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det av någon anledning, vet inte varför men funkar iaf!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...