Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan jag se vilken storlek bilderna har på iPhone?


siwjon
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

Finns det något sätt som jag se vilken storlek bilderna har på iPhone i appen bilder (eller någon annan app)?

Ändras storleken när jag skickar en bild från dator till telefonen med airdrop och tvärt om? 

Redigerad av siwjon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 minuter sedan, Alix säger:

Jag använder denna app för all info som finns om och i en bild (EXIF): https://apps.apple.com/se/app/the-photo-investigator/id571574618

Okej. Så det går inte att se i någon "originalapp" i iPhone?

Redigerad av siwjon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, siwjon säger:

Okej. Så det går inte att se i någon "originalapp" i iPhone?

Inte vad jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en liten "work-around" som dock känns omständig. Om man sparar bilden till "Filer" i telefonen så kan man klicka på Info och få informationen. 

IMG_0246.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Inte vad jag känner till.

Okej. Tack i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mr Walker säger:

Kom på en liten "work-around" som dock känns omständig. Om man sparar bilden till "Filer" i telefonen så kan man klicka på Info och få informationen. 

IMG_0246.png

Ja, lite omständigt...Får fixa en app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och storleken ändras beroende på hur bilden skickas och med vilket program. Oftast är det ju bra att få HEIF-filen konverterad till jpeg så att den enkelt kan öppnas på t ex en PC. För Dropbox är den inställningen förvald har jag för mig. Airdrop mellan iPhone verkar behålla mycket av originalbilden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, siwjon säger:

Hej!

Finns det något sätt som jag se vilken storlek bilderna har på iPhone i appen bilder (eller någon annan app)?

Ändras storleken när jag skickar en bild från dator till telefonen med airdrop och tvärt om? 

Någon som vet angående Airdrop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De blir identiska.. Den ena är Aidroppad till jobbmobilen och sen sparad till Filer på iCloud och den andra är orginalfilen sparad till filer på iCloud. 

2112269064_Skarmavbild2020-05-12kl_18_45_58.thumb.png.985ed49bca28d65c5a355e81e176c444.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mr Walker säger:

De blir identiska.. Den ena är Aidroppad till jobbmobilen och sen sparad till Filer på iCloud och den andra är orginalfilen sparad till filer på iCloud. 

2112269064_Skarmavbild2020-05-12kl_18_45_58.thumb.png.985ed49bca28d65c5a355e81e176c444.png

Jättebra! Tack så mycket för din hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade också att exportera från Bilder i datorn. Det blir också samma om man väljer "Exportera oförändrade orginal.." 

Om jag däremot bara drar bilden ur Bilder ut på skrivbordet blir det en jpeg och storleken växer till från 1,7 till 2,7 MB. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mr Walker säger:

Provade också att exportera från Bilder i datorn. Det blir också samma om man väljer "Exportera oförändrade orginal.." 

Om jag däremot bara drar bilden ur Bilder ut på skrivbordet blir det en jpeg och storleken växer till från 1,7 till 2,7 MB. 

Okej ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...