Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

LÖST Var hittar jag v 7.9.1 för Airport-basstationer?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Det ska finnas en version 7.9.1 av den fasta mjukvaran till Airport-basstationer.

https://support.apple.com/kb/DL2006?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Den inringade länken i skärmdumpen går till samma sida som länken ovan, så man kommer ingenvart när man klickar på den. Nån som vet var man hittar den?

822885993_Airport7.9.1.thumb.png.c6f7ddd46300167e81c454cf28ecd59d.png

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår jag dig rätt att du har en AirPort-basstation som du vill uppdatera den fasta mjukvaran i till version 7.9.1?

Om, så görs detta via "AirPort-verktyg"

AirPort-Verktyg finns inbyggt i macOS och du hittar det under Verktygsprogram men går lika enkelt att söka efter det i Spotlight.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du letar efter informationen så leta på den amerikanska sajten i stället för den svenska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, SirKnasen säger:

Förstår jag dig rätt att du har en AirPort-basstation som du vill uppdatera den fasta mjukvaran i till version 7.9.1?

Om, så görs detta via "AirPort-verktyg"

AirPort-Verktyg finns inbyggt i macOS och du hittar det under Verktygsprogram men går lika enkelt att söka efter det i Spotlight.

Airport-verktyg hittar inga uppdateringar. 7.8.1 är den som är installerad nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Telly82 säger:

Om du letar efter informationen så leta på den amerikanska sajten i stället för den svenska.

Jo jag vet att det ofta är bättre, men eftersom det finns en svensk sajt så tycker man att det borde finnas där också. Och så måste man veta man ska skriva, inte alltid självklart. Men det är väl ingen panik egentligen, jag tar det när jag har mer tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, e-snobben säger:

Det ska finnas en version 7.9.1 av den fasta mjukvaran till Airport-basstationer.

https://support.apple.com/kb/DL2006?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Den inringade länken...

822885993_Airport7.9.1.thumb.png.c6f7ddd46300167e81c454cf28ecd59d.png

den inringade länken verkar felskriven, samma sak skriven två gånger.

Om du skriver in supportartikelns beteckning i Apples sätt att ange länkar så hittar du:

https://support.apple.com/sv-se/HT201519

där står det lite mer. Du anger inte din AirPort, i kraven står det att det måste vara en ac-version. Är din det?

I anvisningarna nämns att du måste starta om din basstation, sedan söka efter uppdatering, är det så du sökt?

Sven

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Du nämner ju inte vilken version av AirPort basstation du har så det troliga är väl att du har en gammal version av AirPort basstation som inte stödjer senaste 7.9.1 uppdateringen.

*edit* Fruktansvärt mycket tvåa på den pucken efter sefr :)

Redigerad av SirKnasen
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, SirKnasen säger:

Du nämner ju inte vilken version av AirPort basstation du har så det troliga är väl att du har en gammal version av AirPort basstation som inte stödjer senaste 7.9.1 uppdateringen.

*edit* Fruktansvärt mycket tvåa på den pucken efter sefr :)

Bra länk, ser att man måste starta om Airport basstationerna... för att uppdateringen ska synas

Har 2 st, läser att den som är sist i kedjan ska startas om först...

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min blinkar gult när det finns en uppdatering. Då går jag in i AirPort verktyget och ser typ en varningstriangel vid enheten. Jag klickar på den och ser att det finns en uppdatering. Och så väljer jag att installera uppdateringen. 

Och har det kommit uppdateringar som min enhet inte klarar, då syns de inte för mig och då blinkar inte signalen gul. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
4 timmar sedan, sefr säger:

den inringade länken verkar felskriven, samma sak skriven två gånger.

Om du skriver in supportartikelns beteckning i Apples sätt att ange länkar så hittar du:

där står det lite mer. Du anger inte din AirPort, i kraven står det att det måste vara en ac-version. Är din det?

I anvisningarna nämns att du måste starta om din basstation, sedan söka efter uppdatering, är det så du sökt?

Sven

Tack!

Nej det är inte en ac, det är 11n, och då är 7.8.1 den senaste versionen. Det är den jag har. Det framgår tydligare via länken du redigerade tillrätta. Där står varje modell listad med respektive version. 

Läser man bara vad som står i skärmdumpen i mitt första inlägg så är det inte helt självklart att Airport Extreme också måste vara ac. Ville därför bli helt säker och det är jag nu. :yeahbaby:

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så är det som sagt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte Apple kommer släppa några fler uppdateringar till AirPort i och med att de har utgått ur sortimentet.

Att Apple skulle släppa en ny AirPort Extreme och TimeCapsule med 802.11ax stöd är väl att hoppas på för mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
39 minuter sedan, SirKnasen säger:

Jag tror inte Apple kommer släppa några fler uppdateringar till AirPort i och med att de har utgått ur sortimentet.

Att Apple skulle släppa en ny AirPort Extreme och TimeCapsule med 802.11ax stöd är väl att hoppas på för mycket.

Dåligt av Apple att inte fortsätta med dem, tryter fantasin på dess unika utseende.?

Hade varit toppen med en grym SSD-disk i dem och nästa generations Wi-Fi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Apple släppte en säkerhetsuppdateringen efter dom utgått ur sortimentet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, SirKnasen säger:

Det har kommit säkerhetsuppdateringar i överraskande många år efter att de slutat tillverka min modell. Men nu kanske det börjar sina, vi får se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...