Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går ej att logga in efter ominstallation


Thurston
 Share

Rekommendera Poster

Jag har bytt hårddisk till ssd och uppgraderat ramminnet till 16 Gb i en Macbook Pro från 2012.

Allt gick bra och jag återskapade datorn under natten med Time Machine. Nu när jag ska logga in på datorn fastnar den när jag ska logga in.

Lösenordet är det rätta men jag kommer inte in. Den snurrande (vafan man nu ska kalla den) symbolen dyker upp och sen kommer inte datorn vidare.

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sata-kabeln har nog gått sönder. Den är väldigt känslig på den modellen. Det ger allehanda problem och symtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack! Läste om det och det verkar kunna vara det.

Dock så gick ju hela ominstallationen hur bra som helst och jag kunde överföra operativsystemet utan problem, borde inte det ha strulat också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
7 minuter sedan, Thurston säger:

Ok, tack! Läste om det och det verkar kunna vara det.

Dock så gick ju hela ominstallationen hur bra som helst och jag kunde överföra operativsystemet utan problem, borde inte det ha strulat också?

Problemen och symtomen är ofta intermittenta. Eftersom detta är ett vanligt fel på modellen, i synnerhet kring byte av hårddisk eller SSD, så finns det ingen anledning i nuläget att tro att det beror på något annat.

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
2 minuter sedan, oauks säger:

har köpt en annan dator och uppdaterat legitimt om uppmaning till Windows 10 nu kan jag inte logga in på grund av start, hemligt ord nämns - utan att jag anger något sådant hemligt ord, arbetade i 2-3 veckor utan problem nu kan jag inte öppna datorn förfaller har ingen aning om den hemliga nyckeln.

Denna tråd handlar om macOS och inte Windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...