Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Märklig fråga om enhetsregistrering.


jan.s
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

På min mbp som jag använder sällan kommer regelbundet upp en fråga om Enhetsregistrering enligt bifoga bild. Jag har verkligen inget med Mälardalens kommunalförbund att göra.

Hur blir jag av med denna notis (eller vad det är) och vet någon varför jag får  den?

 

enhetsreg.png.b8571b67cbea22af2cf1fb46fc26ad52.png

Redigerad av jan.s
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, flera år sedan. Jag läste oxå den sidan du refererar till innan tråden skapades men förstår inte vad som registrerats, macadress? (närverkskortet) är ju unik. Hur en server annars kan tycka att min mbp ska hanteras av denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, jan.s säger:

Jo, flera år sedan. Jag läste oxå den sidan du refererar till innan tråden skapades men förstår inte vad som registrerats, macadress? (närverkskortet) är ju unik. Hur en server annars kan tycka att min mbp ska hanteras av denna.

Det har varit deras egendom och dom har glömt att avregistrera den. Hur man gör det nu har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, jan.s säger:

Jo, flera år sedan. Jag läste oxå den sidan du refererar till innan tråden skapades men förstår inte vad som registrerats, macadress? (närverkskortet) är ju unik. Hur en server annars kan tycka att min mbp ska hanteras av denna.

Mac-adressen kan inte hittas eller visas över internet - bara inom privata ip-serier (dvs på ett lokalt nätverk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Kontaktar vmkfb. Visst har jag reagerat förut men använt mbp sparsamt. Nu mer så jag vill bli av med meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från vmkfb. De ville ha mitt s/n som tydligen är registrerat hos en server hos dessa. Nu kommer inget fråga. Tack för tipsen.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...