Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ränder på skärmen Macbook Pro 2017


jan.s
 Share

Rekommendera Poster

Svägerskan har fått ränder på skärmen på sin mbp 2017. Hon befinner sig på Öland och har, i Kalmar, fått tipset att det kan vara en kabel mellan 'kropp' och skärm. Hon är rätt ovarsam och använder sin mbp flitigt. Vad tror ni på teorin om kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt men helt klart fel på hårvaran. Inget hon själv kan fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kan även vara klämskada - dvs något har legat på tangentbordet - och så har man stängt skärmen, och när skärmen "punkteras" bildas ränder.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad kostar sådant att laga mellan tummen och peken? Lönar det sig att laga mao? Då måste man byta skärmen? Om det är en kabel låter det billigare....

Redigerad av jan.s
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

En bild utesluter det ena eller andra.

 

Skärmbyte i båda fall.

 

Koppla till ext. skärm för att utesluta trasigt grafik-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svägerskan köpte en sprillans mbp idag då hon måste använda datorn bums men hon har det trassligt med vissa appar iom uppgradering från Sierra till Catalina.

 

En bild kommer senare då jag lagt vantarna på datorn och den är hemma från Öland. Det lär dröja..Men jag lägger ändå upp den. Någon mer kan ha nytta av den.

 

Kommer då även att testa med extern skärm.

 

Tack så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

Nu har jag lagt vantarna på den randiga mbp. Ca 3 cm av skärmen på höger sida är helt svart. En skärmdump visar dock hela skärmen med ett streck där det svarta börjar. Återkommer i morgon om extern skärm funkar. Tips? Skärmbyte?

Skärmavbild_2020-05-22_kl._05_46.24_2.png

Redigerad av jan.s
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skärmdump får såklart inte med fysiska defekter på skärmen. Ta ett foto på skärmen. Men som redan nämnts, skärmbyte lär vara lösningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fotot kommer här.

IMG_0380.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...