Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Apple Bilder


HenkaF
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Mitt iCloud funkar och uppdateras från mobiler, iPad mm - men Bilder i min MacBook Air synkar inte, eller bara delvis, med iCloud. Jag har testat "allt". Jag har startat i felsäkert läge, jag har skapat en ny användare (funkade, men jag skapat album med min gamla användare som jag "måste" få tillbaka), jag har loggat ur, jag har klickat ur iCloud-bilder i inställningar i Bilder, men inget hjälper. Någon som har något tips?

Redigerad av HenkaF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även testat att reparera Biblioteket, men får då felmeddelandet "biblioteksreparationen misslyckades".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, HenkaF säger:

Jag har även testat att reparera Biblioteket, men får då felmeddelandet "biblioteksreparationen misslyckades".

 

Då är det trasigt, hur färsk är din kompletta säkerhetskopia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avaktivera iCloud bildbibliotek i Bilder, stäng av Bilder, ta bort bilddatabasen, töm papperskorgen.

Starta Bilder, aktivera iCloud bildbibliotek igen, då laddas bilderna in som ligger i iCloud.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Jag skapade ett nytt system-bildbibliotek och det lyckades synka med iCloud.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det fungerar, eller inte: Allt beror på version av OS och här pratar jag bara om Mac (inga iOS). Om jag skapar smarta album på en Catalina-Mac så fungerar synkningen perfekt till en annan Catalina-Mac. Om jag däremot är på en Mojave (eller High Sierra för den delen) och startar på nytt enligt lappen71 ovan så synkas fotona perfekt men de smarta albumen blir vanliga album i stället och dom kommer inte att innehålla några foton).

Min slutsats är att man måste ha samma OS på alla dom Macar som skall synkas. Vad säger ni andra? Bug or feature?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, nomac säger:

Jo, det fungerar, eller inte: Allt beror på version av OS och här pratar jag bara om Mac (inga iOS). Om jag skapar smarta album på en Catalina-Mac så fungerar synkningen perfekt till en annan Catalina-Mac. Om jag däremot är på en Mojave (eller High Sierra för den delen) och startar på nytt enligt lappen71 ovan så synkas fotona perfekt men de smarta albumen blir vanliga album i stället och dom kommer inte att innehålla några foton).

Min slutsats är att man måste ha samma OS på alla dom Macar som skall synkas. Vad säger ni andra? Bug or feature?

Varken bugg eller feature för det fungerar för mig med olika versioner av macOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...