Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte lägga till VISA i Wallet efter migrerat till ny iPhone


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Gjorde en snabbstart av min SE, (hålla enheten nära min gamla 6s+och följa instruktionerna)

Allt funkade bra, fick ta ner nytt BankID och logga in överallt osv samt synka med iTunes. 
Till problemet, mitt Klarna kort lades till i Wallet, Apple Pay utan att jag behövde göra något. Däremot mitt primära VISA-kort (Nordea Debit) går inte att lägga till i Wallet, Apple Pay. Både i Nordea mobilbank app, samt appen Wallet står det att kortet måste verifieras. Klickar på Verifiera men får upp denna ruta hela tiden. Vad göra?

C70BD38A-4F2A-485B-95E8-C29807D5FAC7.png

65A0E669-1BDD-498B-BC28-B0451D9DC37F.png

E80D296C-BD3C-4D15-AE8C-7882D555EE84.png

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
16 minuter sedan, SirKnasen säger:

Har för mig jag fick blanda in appen Nordea Wallet

 

https://www.nordea.se/privat/produkter/kreditkort-bankkort/apple-pay.html

Tack för länk!

Jo jag har Nordea Wallet också, men går inte att verifiera kortet där heller. Funderar över om man måste ta bort kortet överallt och lägga till det på nytt. Klickade på Ta bort i Inställningar betalningsmetod, då stod det att om jag tar bort kortet försvinner min transaktions historik. 
I appen Klarna går det inte ens att ta bort det primära VISA som är kopplat till Nordea.  Usch vilket strul vet inte vad jag ska göra. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt verkar strula, albumomslagen i musik har ändrats, tex ett album med Mariah Carey har ett omslag från ett album med Whitney Houston jag har i biblioteket. Går jag in på iCloud i Safari så är telefonen kopplad i 30 dagar??

Var tvungen att logga ut min 6S+ från iCloud, den ändrade inställningarna på min SE även fast jag slagit av både Facetime och iMessage. 
Det står både i minin, när jag loggar in på iCloud att båda mina betalkort är i Apple Pay, men i telefonen är det Klarna kortet endast, testade att återställa ringsignaler, notisljud jag köpt, vet man måste köpa igen för att få allt nedladdat (men står redan köpt), men det gick inte för då kom Klarna kortet fram istället för mitt primära VISA som jag alltid använt förut. 
Är helt knäckt vet inte alls vad jag ska göra ?
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu stänger jag av skiten går fan inte ens att återskapa ifrån den fullständiga kopian jag gjorde innan! Är så jävla trött på allt krångel med Apple fyfaaan säger jag bara!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, iMarc säger:

Tack för länk!

Jo jag har Nordea Wallet också, men går inte att verifiera kortet där heller. Funderar över om man måste ta bort kortet överallt och lägga till det på nytt. Klickade på Ta bort i Inställningar betalningsmetod, då stod det att om jag tar bort kortet försvinner min transaktions historik. 
I appen Klarna går det inte ens att ta bort det primära VISA som är kopplat till Nordea.  Usch vilket strul vet inte vad jag ska göra. 

Har du någon restskuld på Klarna går det inte att ta bort kortet. Annars fungerar det

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Börja om från början med en snövit enhet. Lägg sedan inte på en gammal backup eller överföra kontaktlöst. Börja här: https://support.apple.com/sv-se/HT201274

Tack. Det senaste problemet blev att jag inte kunde logga in med mitt AppleID på AppStore längre, hade blivit utloggad, försökte flera gånger men gick inte. Då kom en sida upp hur jag skulle gå tillväga om jag glömt mitt lösenord/Apple spärrat kontot osv och en massa annan info. Läste igenom det och klickade sedan bort det. Väntade en timme, sen gick det att logga in igen. Då dök det upp info om begränsad garanti från Apple, att jag kan teckna AppleCare inom tre månader och då såg jag även min prenumeration på AppleTV+. 
Vidare kollade jag iTunes och då stämde mina spellistor, albumomslag som det var förut. Som det verkar just nu så är det detta fel kvar enligt bilder. 
Jag har ca 1500kr kvar på en delbetalning på mitt Klarna-kort som är kopplat till Nordea, är det som ställer till alltihop tro? 
Så frågan är om det skulle hjälpa att nollställa och radera allt och alla inställningar för att kunna verifiera mitt primära VISA och få det tillagt i Wallet. 

B47D7C35-2F35-4DE7-946D-94AE757B8C2C.png

A0C1E042-4065-4655-8F98-41B0228106C3.png

7BBD73F6-C376-4711-88CC-C5E7BDABD413.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Oj, lite överkurs för mig, tyvärr. :( 

Lugnt, ska se om Nordea kan lösa detta på något sätt, annars får det bli Apple support. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Nordea i över en timma ang problemet, de hade ingen lösning, de sa jag skulle vända mig till Apple supporten och återkomma ifall de inte kunde lösa problemet, vilket Apple supporten inte kunde heller trots skärmdelning, de hänvisade till Nordea :(

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha nu löste jag problemet själv, öppnade Wallet där var mitt icke verifierade kort som förut. Tryckte på plustecknet för att lägga till nytt kort, valde Nordea, sen skulle jag hålla kortet framför kameran och det scannades av, sedan uppge den tresiffriga koden på baksidan kortet, å vips så blev det tillagt och aktiverat i Wallet, Apple Pay. 
Helt otroligt att inte Nordea kunde komma på detta efter 1 timmas samtal, eller Apple support. 
Vilken lättnad! :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, iMarc säger:

Jaha nu löste jag problemet själv, öppnade Wallet där var mitt icke verifierade kort som förut. Tryckte på plustecknet för att lägga till nytt kort, valde Nordea, sen skulle jag hålla kortet framför kameran och det scannades av, sedan uppge den tresiffriga koden på baksidan kortet, å vips så blev det tillagt och aktiverat i Wallet, Apple Pay. 
Helt otroligt att inte Nordea kunde komma på detta efter 1 timmas samtal, eller Apple support. 
Vilken lättnad! :)

:ThumbsUp: 

Är allt som det ska nu? Vad tycker du om din nya mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, iMarc säger:


Vilken lättnad! :)

?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

:ThumbsUp: 

Är allt som det ska nu? Vad tycker du om din nya mobil?

Ja nu är den konfigurerad och klar. Den har grymt bra batteritid, väldigt rapp, kameran är helt fantastisk, skärmen är väldigt behaglig, blir inte trött i ögonen. Har inte hunnit bekanta mig så mycket mer med den än så än, har redan vant mig vid storleken dock, går snabbare att skriva, mer lätthanterlig, 6S Plus är som ett stort dasslock känns det som nu, kan knappt fatta jag kunde släpa omkring på ett så stort åbäke. 
Så än så länge så tycker jag den är helt fantastisk, känns mycket gedigen och tror inte jag behöver byta upp mig på många år. Skulle nästan tro den här blir Apples mest sålda telefon med tanke på vad man får för priset. 
Så jag är mer än nöjd kan man säga :)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Ja nu är den konfigurerad och klar. Den har grymt bra batteritid, väldigt rapp, kameran är helt fantastisk, skärmen är väldigt behaglig, blir inte trött i ögonen. Har inte hunnit bekanta mig så mycket mer med den än så än, har redan vant mig vid storleken dock, går snabbare att skriva, mer lätthanterlig, 6S Plus är som ett stort dasslock känns det som nu, kan knappt fatta jag kunde släpa omkring på ett så stort åbäke. 
Så än så länge så tycker jag den är helt fantastisk, känns mycket gedigen och tror inte jag behöver byta upp mig på många år. Skulle nästan tro den här blir Apples mest sålda telefon med tanke på vad man får för priset. 
Så jag är mer än nöjd kan man säga :)

Härligt! Då blev jag sugen (igen) på en! :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...