Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook 365 och Entourage


Farbror Jason
 Share

Rekommendera Poster

Farbror Jason

Hej

Har precis installerat Outlook då min nuvarande e-postadress troligen kommer försvinna. 
Jag har ett Office 2008 för Mac installerat sen tidigare och där låg Entourage som jag använt till min e-post.

Nu kan jag inte importera kontakterna därifrån eftersom det bara finns 3 alternativ för import i Outlook:

Outlook 2011-data på datorn

Outlook för Windows-arkivfil (.pst)

Outlook för Mac-arkivfil (.olm)

 

Export från Entourage blir "Kontakter till en lista (tabbavgränsad text), en .txt-fil vilket alltså inte går att importera tillOutlook.

Jag har många kontakter och även sändlistor så det blir ett elände att handjaga in allt...

Är det någon som har ett tips?

Mvh Jason

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt gamls mailkonto är inlagt som IMAP, Exchange eller annan synkad variant kan du lögga till det i outlook. Då synkas datat via mailleverantören. Gör sen en export från outlook och tillbaka igen till nya kontot. 
 

Är det inlagt som  POP, prova lägga till ditt nya konto i Entourage så du har både nya och gamla kontot. 
Markera sen alla kontakter och listor kopiera till nya kontot. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

Lyckades inte lägga till mitt Outlook konto i Entourage. Åtminstone inte som Imap. Skall kolla om det går med POP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Farbror Jason säger:

Lyckades inte lägga till mitt Outlook konto i Entourage. Åtminstone inte som Imap. Skall kolla om det går med POP.

Nej,gör inte det. POP synkar inte allt med mailservern.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Farbror Jason säger:

Lyckades inte lägga till mitt Outlook konto i Entourage. Åtminstone inte som Imap. Skall kolla om det går med POP.

Du kan behöva aktivera stöd för IMAP i ditt outlook-konto. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farbror Jason

Det har löst sig, jag har fått över kontakterna till Outlook men hur det gick till minns jag inte då allt var rätt förvirrat. Hade chat med support hos Microsoft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...