Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Raderat konto med viktiga anteckningar


Annette. D
 Share

Rekommendera Poster

Har haft två konton på min iphone, ett gammalt jobb och ett privst. Ville ta bort det gamla jobbkontot och då försvann även de viktiga anteckningar som visade sig ligga där av okänd anledning. Hur ska jag göra för att återskapa dessa anteckningar???

Annette D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en säkerhetskopia som du förhoppningsvis skapat med iTunes

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker då att dina anteckningar låg på ditt jobb-konto, var synkade mot den tjänst som ditt jobb använder. Så när du tog bort kontot så försvann dina anteckningar, de låg alltså då varken på iCloud eller var sparade lokalt i iPhone?

Om du inte har gjort en säkerhetskopia innan, så vet jag faktiskt inget sätt att få tillbaks dem annat än att koppla upp sig mot jobbkontot igen. Om du gör detta så bör dina anteckningar komma tillbaka. Då kan du flytta om dem / spara dem till iCloud. Och sen kan du ta bort jobbkontot igen. 

Det kan ju även vara så att ditt jobbkonto är inaktivt / raderat om det var ett gammalt jobb som du inte har längre, då har dina anteckningar inte synkats men du borde få upp ett meddelande då att den inte klarar att synka. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som om den görs i iTunes skall vara krypterad. Annars sparas inte anteckningar till säkerhetskopian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...