Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Löpningstråden


greenclick
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte dra igång en tråd för inbitna löpare som gärna springer långt eller länge.

 

Jag har själv hållit på med löpträning sedan jag började med skidåkning i ung ålder och bytte sedan till fotboll som primär aktivitet. På den tiden var löpträning ett nödvändigt ont som jag avskydde, idag är det den bästa träningsformen jag vet som erbjuder både mental avslappning och egen tid. En positiv bieffekt är att jag sover bättre, mår bättre mentalt och en starkare hjärtmuskel.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-19 på 09:54, greenclick säger:

Tänkte dra igång en tråd för inbitna löpare som gärna springer långt eller länge.

 

Jag har själv hållit på med löpträning sedan jag började med skidåkning i ung ålder och bytte sedan till fotboll som primär aktivitet. På den tiden var löpträning ett nödvändigt ont som jag avskydde, idag är det den bästa träningsformen jag vet som erbjuder både mental avslappning och egen tid. En positiv bieffekt är att jag sover bättre, mår bättre mentalt och en starkare hjärtmuskel.

 

 

Jag noterar det låga intresset i denna tråd ? men jag fortsätter posta några rader till innan jag ger upp. 

 

Tänkte springa Stockholm Marathon i år som skulle gå av stapeln den 30 maj. Av COVID-19-anledning så har det skjutits upp till den 5 september. Jag tänker ändå springa 42 km den dagen och genomföra ett Södra Lappland Marathon istället.

 

Någon fler som ska genomföra något liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löptränar lite med gumman annars är min huvudsakliga sysselsättning Cykla mountainbike .

Cykelvasan är mitt mål någon gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gift sedan många år så jag har slutat springa.... :whistling:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
greenclick

Idag är det dags för veckans långpass, det blir ca 22 km idag och nu när även värmen kommit hit till norra Sverige så fyller jag mjukflaskorna med mineralrik dryck. Jag brukar hålla mig till vatten men idag blandar jag till en häxbrygd. 

 

Mina skogsstigar är fortfarande tråkigt blöta efter snön och det vandrar omkring en björnhona med två ungar kring min finaste stig så håller jag mig fortfarande till asfalt- och grusvägarna här omkring. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...