Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jämförelse: Så står sig nya Iphone SE mot Iphone 8


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

27 minuter sedan, Axelman säger:

Eftersom jag är både okunnig och ointresserad av iPhones så tog jag mig en halvtimma för att sätta mig in i utbudet och vad som skiljer dem åt eftersom jag tänker uppgradera frun med en SE2. Konstaterar att det är en kommitté som har bestämt utbudet. Sicket rörigt skit utan konsekvens och begriplighet. :superirriterad: 

Testa Gsmarenas jämförelsetjänst. Man kan ange allt eller bara det som skiljer. Man kan även kolla fotokvaliteten för varje modell. Exempel som jämför nya SE, 8 och 7:

 

Allt:

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064

 

Skillnader:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064#diff-*,*,*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Testa Gsmarenas jämförelsetjänst. Man kan ange allt eller bara det som skiljer. Man kan även kolla fotokvaliteten för varje modell. Exempel som jämför nya SE, 8 och 7:

 

Allt:

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064

 

Skillnader:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064#diff-*,*,*

Jag har jämfört må du tro. Utan att hitta en rak linje eller någon större logik. Rörigt sa Bull. Det är det nya Apple. Jobs skulle ALDRIG tillåta detta. Men alla som vill bestämma får väl vara med på ett hörn så de får sin vilja igenom....:fane:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har jämfört må du tro. Utan att hitta en rak linje eller någon större logik. Rörigt sa Bull. Det är det nya Apple. Jobs skulle ALDRIG tillåta detta. Men alla som vill bestämma får väl vara med på ett hörn så de får sin vilja igenom....:fane:

Ja, du skrev att du hade jämfört så jag tror dig. Mitt tips ska nog ses mer allmänt till de som vill jämföra olika modeller för att se vad som skiljer. Jag citerade dig eftersom du tog upp saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Samsung har ett hav med modeller som gör det fullständigt obegripligt bryr jag mig inte i. Men att Apple har en ostyrig produktlinje som inte är enkel att förstå irriterar mig. Hela Apple går åt det hållet. iOS är en soppa jämfört med det forna eleganta och logiska Apple som Jobs styrde. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Att Samsung har ett hav med modeller som gör det fullständigt obegripligt bryr jag mig inte i. Men att Apple har en ostyrig produktlinje som inte är enkel att förstå irriterar mig. Hela Apple går åt det hållet. iOS är en soppa jämfört med det forna eleganta och logiska Apple som Jobs styrde. 

Iphone har jag hyfsad koll på. Med Ipad är det en helt annan sak... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Iphone har jag hyfsad koll på. Med Ipad är det en helt annan sak... :pinch:

Blähhh...... :ninja: Hoppas jag slipper fundera på sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

Testa Gsmarenas jämförelsetjänst. Man kan ange allt eller bara det som skiljer. Man kan även kolla fotokvaliteten för varje modell. Exempel som jämför nya SE, 8 och 7:

 

Allt:

 

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064

 

Skillnader:

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10170&idPhone2=8573&idPhone3=8064#diff-*,*,*

Ja, men ibland stämmer inte specs på gsmarena tyvärr. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, iMarc säger:

Fick ett sms från halebop att de skulle ge mig en bra deal på iPhone SE 2020. 

Du skulle ju kunna berätta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, iMarc säger:

Ja, men ibland stämmer inte specs på gsmarena tyvärr. 

Då kan du säkert ge exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Ja, men ibland stämmer inte specs på gsmarena tyvärr. 

GSMArena brukar vara väldigt exakta med med specs och korrigerar snabbt minsta punkt som är felaktig precis som med Notebookcheck.

Redigerad av cokeman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Ingen info där.

Just min poäng. Sms från Halebop vid lanseringar innehåller inget

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, cokeman säger:

GSMArena brukar vara väldigt exakta med med specs och korrigerar snabbt minsta punkt som är felaktig precis som med Notebookcheck.

Ja, de är väldigt noga. :yeahbaby:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Just min poäng. Sms från Halebop vid lanseringar innehåller inget

Hur ska jag veta det? Krångelpelle!  rofl.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Hur ska jag veta det? Krångelpelle!  rofl.gif

Du frågade vilken information och jag svarade ”inget speciellt” och länkade till samma information. Är det krångligt 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Du frågade vilken information och jag svarade ”inget speciellt” och länkade till samma information. Är det krångligt 

Skämtet på mig. Misstolkade dig. Gick av bara farten.default_laugh.png.4f45483c6e3f056c737796abdfb3f145.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Du frågade vilken information och jag svarade ”inget speciellt” och länkade till samma information. Är det krångligt 

Ha ha du är så jäkla skön lappen. ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att 4s/64 rätt kul. Den bästa när vi kommer till musik. Stabil i blue, återgivningen i reglster Urbra. Men långsam tyvärr iom ios9. frågor på det?

Redigerad av jepsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Då kan du säkert ge exempel.

Ja flera gånger har exempelvis mängd RAM varit felaktig, och det vanligaste är fel uppgifter om kamerans ljuskänslighet. Gäller inte bara iPhone utan även Android telefoner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Då kan du säkert ge exempel.

Ja jag skulle få AppleTV+ under ett år (värde drygt 700kr), har ingen Apple TV. Sen är Halebop generellt dyrare än både Comviq och 3. Funderar på hur snabbt denna modell kommer sjunka i pris, skulle vilja ha en 64GB med minst 4 GB surf för max 300kr/månad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, cokeman säger:

GSMArena brukar vara väldigt exakta med med specs och korrigerar snabbt minsta punkt som är felaktig precis som med Notebookcheck.

Ja de är snabba med det, men jag kollar alltid specsen från tillverkarens hemsida före jag besöker gsmarena

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jepsson säger:

Tycker att 4s/64 rätt kul. Den bästa när vi kommer till musik. Stabil i blue, återgivningen i reglster Urbra. Men långsam tyvärr iom ios9. frågor på det?

Låter bra, ska skaffa en å använda som iPod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...